پنج‌شنبه 19 مهر 1403

محدودیت‌های کرونایی به میزان 98 درصد در زنجان رعایت شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محدودیت‌های کرونایی به میزان 98 درصد در زنجان رعایت شده است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: میزان اجرای محدودیت‌های کرونایی در این استان تاکنون 98 درصد بوده طی مدت یاد شده چهار هزارو 177 واحد صنفی جریمه و 224 واحد نیز در پلمب شده است.

مسیح الله سلطانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به فعالیت قرارگاه کرونا افزود: از ابتدای شکل‌گیری قرارگاه عملیاتی کرونا تا 9 آذر امسال درمجموع با تشکیل 778 تیم بازرسی 18 هزارو 391 مورد بازرسی انجام گرفته است.

وی با اشاره به محدودیت های 2 هفته ای مشاغل غیرضرور استان اضافه کرد: در مدت یاد شده چهار هزار و 420 مورد به واحدهای صنفی استان اخطار صادر شده است و شمار افراد معرفی شده به مراجع قضایی نیز 62 مورد بوده است.

این مسؤول ادامه داد: در همین مدت میزان رسیدگی به شکایت صنفی 260 مورد و تعداد جلسات استانی و شهرستانی نیز 82 مورد را شامل می شود.

سلطانی افزود: قرارگاه، مصوبات ستاد کرونا را پیگیری، اجرایی و عملیاتی می‌کند و وظیفه اصلی نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی و همچنین استانی را نیز بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: برحسب دستورالعمل ابلاغی رهبری در جلسه 41 ستاد ملی کرونا و محورهای هشت گانه رییس جمهوری قرارگاه نیز در سه سطح استانی، شهرستانها و بخش ها تشکیل به دستگاه‌های دولتی نیز به عنوان کارگروه عملیاتی اعلام شد که این مهم در روستاهای دارای دهیاری نیز انجام گرفته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، اجرای طرح ردیابی دیجیتالی بیماران کرونایی، افزایش خدمات الکترونیکی برای بیماران دارای بیماری های زمینه ای استان در راستای شکستن قرنطینه خانگی، ارسال لیست کارکنان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مبتلا به کرونا به مسؤول دستگاه، اجرای طرح راهبردی محله محور، استفاده از ظرفیت‌ها، سمن ها، بسیج محلات، هلال احمر، گروه‌های جهادی، پیگیری و تولید برنامه های سرگرم کننده و مناسب از سوی صداو سیما را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص برشمرد.

سلطانی خاطرنشان کرد: طبق پروتکل‌های اعلام شده در وضعیت قرمز کرونایی حضور حداکثری افراد در جلسات 15 نفر اعلام شده که در صورت بی توجهی این مهم از سوی دستگاههای متولی امر نباید از عموم مردم انتظار بیشتری داشت.

*س_برچسب‌ها_س*