سه‌شنبه 10 مهر 1403

محسن رضایی: شورای اقتصادی سران قوا در حال تصمیم‌گیری درباره 4 سند مهم اقتصادی است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
محسن رضایی: شورای اقتصادی سران قوا در حال تصمیم‌گیری درباره 4 سند مهم اقتصادی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، گفت: در تمام دنیا همکاری و هماهنگی قوا به عنوان یک اصل وجود دارد، در آمریکا، کشورهای اروپایی و کشورهایی مانند چین این همکاری ها را می‌بینیم و برای همین پیشرفت ها سرعت دارد.

رضایی تصریح کرد: در کشور ما چون هماهنگی سه قوه براساس قانون اساسی بر عهده رهبر انقلاب است، ایشان برای این که همکاری و هماهنگی بین سه قوه ایجاد شد، به خصوص بعد اینکه جنگ اقتصادی علیه ما آغاز شد، نظرشان این بود شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت فعالیت به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا درخواست‌هایی از سران قوا برای رفع برخی مشکلات داشتیم.

وی گفت: اصل این شورا بر اجماع است، البته رییس‌جمهور رییس شورا است و دولت هم محور است ولی باید با اجماع تصمیم گیری شود. روز گذشته ما خواستیم مصوبه ای را تمدید کنیم ولی با مخالفت یکی از سران قوا نتوانستیم و مصوبه تعلیق شد. بنابراین سه قوه باید با هم تصمیم بگیرند.

رضایی اظهار داشت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا دو نوع تصمیم می گیرد، یکی مسائل اضطراری و دیگری درباره مسائلی است که در مدت زمانی حل نشده است.

وی اضافه کرد: هماهنگی سران قوا خوب است و جلسات مرتب برگزار می‌شود اما تا رسیدن به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوای ایده آل فاصله داریم.

ادامه دارد...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

محسن رضایی

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا سران قوا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
محسن رضایی: شورای اقتصادی سران قوا در حال تصمیم‌گیری درباره 4 سند مهم اقتصادی است 2