یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

مدارس تهران دوشنبه و سه‌شنبه هم تعطیل می‌شود؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
مدارس تهران دوشنبه و سه‌شنبه هم تعطیل می‌شود؟

اطلاعات‌آنلاین نوشت: با توجه به پایداری هوای آلوده در پایتخت، برخی مدارس تهران به والدین اعلام کردند خود را برای یک هفته آموزش آنلاین آماده کنید!

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش ملایم باد، در ارتفاعات گاهی وزش متوسط باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین با توجه به استقرار جوی پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه شرایط برای انباشت ذرات آلاینده هوا و افزایش غبار مهیاست، از این رو روند کاهش کیفیت هوا در سطح استان و افزایش غلظت آلاینده‌ها در نواحی شهری و پرتردد به ویژه از امشب تا صبح چهارشنبه (15 آذرماه) مورد انتظار است.

این بدان معناست که روزهای آتی وضعیت هوای تهران نه تنها بهبود نمی یابد بلکه بدتر هم می‌شود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا نیز گفته است تا روز سه‌شنبه (14 آذر) در غالب مناطق کشور جوی آرام و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را خواهیم داشت. همچنین هشدار آلودگیِ نارنجی برای تهران، کرج، اصفهان و اراک از امروز تا چهارشنبه داده شده است. این در الی است که از روز سه‌شنبه هم تبریز، مشهد، قم و سمنان به این شهرها اضافه می‌شوند!

این موارد در حالی اعلام شده که آموزش و پرورش بعد از اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس روز شنبه، حالا به احتمال زیاد، تعطیلی را روزانه به مردم اطلاع رسانی می‌کند. هم اکنون برخی از مدیران مدارس مناطق مختلف تهران از دانش آموزان خواسته اند تا برای بازگشت به دوران آموزش آنلاین در زمان کرونا آماده شوند. نکته جالب تر البته عدم استفاده مدارس از سامانه شاد است. مشاهدات میدانی حاکی است که بیشترین استفاده مدارس از نرم افزار اسکای روم است.

به نظر می رسد روزهای پیش رو تا پایان هفته مدارس ابتدایی شهر تهران آنلاین برگزار خواهد شد؛ اتفاقی که ظاهرا بنا نیست برای سایر مقاطع تحصیلی بیافتد و با اعتراض خانواده ها و دانش آموزان همراه شده است.

بیشتر بخوانید:

هوای تهران کی تمیز می‌شود؟/ این روزها اوج آلودگی هوا در پایتخت

233236

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1844009