جمعه 13 مهر 1403

مدیرکل ارشاد بوشهر: رحلت امام خمینی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جهان اسلام بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیرکل ارشاد بوشهر: رحلت امام خمینی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جهان اسلام بود

بوشهر - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ارتحال رهبر کبیر انقلاب ضایعه‌ای جبران ناپذیر و صدمه‌ای بزرگ برای جهان اسلام بود که به عنوان گوهری یکدانه در بین انسان های آزاده قرار داشت.

فاطمه کرمپور روز سهشنبه با تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت امام راحل افزود: امام خمینی (ره) پاک‌مردی از بیشه عدالت و ایمان و آزاد مردی در جهان معاصر بود که مبارزه و ایستادگی مقابل زورگویان و ستمکاران را دنبال کرد و با پیروزی بزرگ و تاریخی جهان اسلام را بیدار کرد.

وی بیان کرد: نام شکوهمند انقلاب اسلامی ایران همواره با نام رهبر حکیم و قاطع، حضرت امام خمینی (ره) عجین شده است بزرگ مردی که تنها به پشتوانه ایمان و اعتقاد و آزادگی و به مدد محبت همیشه ماندگارش در دلهای ایرانیان، کاخ حکومت ستم شاهی را ویران و فصل نوینی در تاریخ ایران گشود.

کرمپور ادامه داد: در این عرصه با توکل به خدا و تقویت روحیه اخلاص گری و جهادی وظیفه داریم با استفاده از رهنمورهای مقام معظم رهبری دنباله رو راه امام خمینی (ره) باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر گفت: حضرت امام خمینی (ره) تنها به عنوان یک سیاستمدار برای ملت ایران و همه مسلمانان مطرح نبود، بلکه ایشان یک عالم بزرگ دینی، رهبری مردمی و ساده زیست و مظهر مبارزه با ظلم و بی عدالتی به شمار می رفت که اکنون با وجود گذشت 31 سال از ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، یاد وی همچنان در دل‌ها زنده و رهنمودهایش راه‌گشا است.

علیرضا پولاد افزود: شجاعت و قاطعیت در مبارزه با استبداد داخلی و استکبار جهانی از ویژگی های بارز امام خمینی (ره) بود که این خصوصیت امام خمینی (ره) برخاسته از روح توکل و اعتماد به خداوند و در همه کارهای آن بزرگوار مشهود بود.

وی تصریح کرد: ایشان هم ملت‌ها و هم دولت‌ها را به اتحاد فرا می خواندند و اعتقاد داشتند چنانچه دولت‌های اسلامی با هم متحد شوند در سایه اتحاد خود احتیاج به هیچ چیز و هیچ کشوری و هیچ قدرتی ندارند.

پولاد گفت: مردم در 15 خرداد نیز تنها برای حمایت از رهبر و ولی فقیه حضرت امام (ره) به صحنه آمده و با جان خودشان حمایت کردند که این حمایت در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

وی تصریح کرد: چهره و اندیشه حضرت امام (ره) باید به نسل جوان معرفی شود و نباید بگذاریم چهره امام توسط بیگانگان یا جریان های وابسته داخلی به آنها تحریف شود.

*س_برچسب‌ها_س*