دوشنبه 9 مهر 1403

مدیریت مسائل سیاسی قم نیازمند ادبیات مشترک مسئولان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیریت مسائل سیاسی قم نیازمند ادبیات مشترک مسئولان است

قم - ایرنا - استاندار قم مدیریت مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در این استان را نیازمند یک ادبیات مشترک و همدلی بین مسئولان دانست و گفت: همه مدیران قم در سایه ی منویات رهبری در تلاش هستند تا سیاست های نظام و دولت تدبیر و امید تحقق پیدا کند.

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی استانداری قم بهرام سرمست در جلسه شورای تامین قم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد قم اظهار داشت: حضور مراجع تقلید، حرم کریمه ی اهل بیت (س) و واقع شدن در شاهراه مواصلاتی کشور قم را به یک استان ویژه در کشور تبدیل کرده است.

وی حضور پررنگ اتباع خارجی در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در کنار مهاجرپذیری و حاشیه نشینی، قم یک استان سیاسی و مذهبی مهم در کشور بوده و در سطح جهانی یک شهر تاثیرگذار به شمار می آید.

استاندار قم مدیریت مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در قم را نیازمند یک ادبیات مشترک و همدلی بین مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: همه مدیران استان در سایه ی منویات رهبری در تلاش هستند تا سیاست های نظام و دولت تدبیر و امید محقق شود.

سرمست بیان کرد: شاهد مدیریت مطلوب مسائل قم هستیم که نشان از همراهی اعضای شورای تامین این استان دارد.

وی با اشاره به اتفاق های سال گذشته و جاری در قم، ادامه داد: در سیلاب سال 98، با وجود اینکه نسبت به مورد مشابه در سال 88 حدود 2 برابر بارندگی داشتیم، اما این مساله به خوبی مدیریت شد و به سایر استان های سیل زده نیز کمک رسانی صورت گرفت.

استاندار قم تشییع پیکر سردار سلیمانی را دیگر اتفاق مهم در قم عنوان کرد و با اشاره به حضور میلیونی مشتاقان در مراسم تشییع وی گفت: این مراسم با شکوه بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شد.

سرمست با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی و نیز اعتراض های آبان ماه گفت: برغم وجود فراخوان های متعددی که از سوی دشمنان در حوادث مربوط به آبان ماه صورت گرفت، این حوادث به خوبی مدیریت شد و هیچ گونه صدمه جانی و مالی متوجه شهروندان نشد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد این استان در راستای حفظ امنیت اقتصادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ضمن بهره برداری از واحدهای جدید صنعتی، 25 واحد راکد نیز به مدار تولید بازگشتند.

سرمست برنامه ریزی برای فعال سازی 25 واحد راکد دیگر را نیز مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در سال جاری به دنبال گرفتن مجوزهای لازم برای فرصت های سرمایه گذاری شناسایی شده هستیم.

وی با بیان اینکه تکریم و توجه به مشکل های فعالان اقتصادی همواره در دستور کار بوده است گفت: در این راستا کارت ویژه فعالان اقتصادی برای ملاقات خصوصی با مدیریت استان صادر شده است.

سرمست در ادامه با اشاره به تلاش مدیریت قم مبنی بر اینکه مسائل اجتماعی به سیاسی و سپس امنیتی تبدیل نشوند تصریح کرد: این مهم در سایه همدلی، تعامل و همسویی مسئولان محقق خواهد شد.

وی باا بیان اینکه پیش از هرگونه اعتراضی در حوزه ی عملکرد دستگاه های دولتی، مدیران مکلف به پیگیری مشکلات شهروندان شده اند بیان کرد: پاسخگویی به مردم و شهروندان برای مدیران اجرایی قم الزام آور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این انتخابات در شرایطی در قم برگزار شد که با شوک شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم.

سرمست بیان کرد: در شامگاه سی ام بهمن ماه جلسه ستاد مدیریت بحران استان و قرارگاه پدافند زیستی برگزار شد و ضمن شفافیت در اطلاع رسانی در رابطه با این بیماری، انتخابات قم نیز با شکوه برگزار شد.

وی با اشاره به 4 اصل مورد تاکید رهبر انقلاب در برگزاری انتخابات گفت: انتخابات قم بدون هیچ گونه حاشیه ای برگزار شد و نتیجه ی مشارکت مردم نیز نشان از بالاتر بودن مشارکت در قم نسبت به میانگین کشوری بود.

سرمست در ادامه با بیان اینکه در بحث مدیریت کرونا، مرحله ی پیش از بحران را از دست داده بودیم خاطرنشان کرد: جلسه های ستاد بحران به صورت مکرر برگزار و اقدام های قم در سطح ملی تسری یافت.

وی با اشاره به بازدید نمایندگان سازمان بهداشت جهانی از مراکز درمانی قم گفت: اتفاق هایی که در قم رخ داد، بدون هیچ گونه الگوگیری از سایر استان های کشور بود.

این مقام ارشد اجرایی قم با بیان اینکه در مدیریت بحران کرونا از تمام ظرفیت ها بهره گرفته شد خاطرنشان کرد: پشتیبانی مراجع تقلید و روحانیت و همراهی دستگاه قضا و نهادهای نظامی و امنیتی موجب تسریع در برون رفت از این بحران شد.

وی با اشاره به آماده باش همه ی بیمارستان های قم، برپایی بیمارستان سیار و نیز تجهیز نقاهتگاه را بخشی از کارهای صورت گرفته عنوان و تصریح کرد: از ظرفیت های مردمی و نیز طلبه ها برای مدیریت این بیماری استفاده کردیم.

سرمست همچنین دریافت اعتبارهای تکمیل دو بیمارستان امیرالمومنین و مادر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: از بحران کرونا یک فرصت سازی در استان قم صورت گرفت که خروجی آن افزایش 450 تخت بیمارستانی در قم خواهد بود.

وی تاب آوری نظام سلامت را از ویژگی های مدیریت بحران کرونا در نظام اسلامی دانست و گفت: امروز مردم در کنار ستاد ملی کرونا و دولت در بهبود شرایط هستند.

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه برای مدیریت شرایط استان نیازمند حمایت مقام های ملی هستیم خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه ی این پشتیبانی و با همدلی مسئولان استانی شاهد تحقق برنامه های دولت در استان باشیم.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تصویب سند تحول فرهنگی و اجتماعی استان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این مساله همواره دغدغه رهبری بوده و امیدواریم با پیگیری آن بتوانیم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در قم باشیم.

استاندار قم در پایان این جلسه ضمن قدردانی از عملکرد مدیر کل سابق اطلاعات قم، برای مدیرکل جدید این نهاد آرزوی توفیق کرد.

*س_برچسب‌ها_س*