چهارشنبه 4 مهر 1403

مدیر موزه سینما: گذشته سینمای ایران، چراغ راه آینده آن است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مدیر موزه سینما: گذشته سینمای ایران، چراغ راه آینده آن است + فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، مراسم رونمایی از جدیدترین رویداد‌های موزه سینما روز 25 شهریورماه با حضور علی نصیریان، داریوش فرهنگ، فریدون جیرانی، محمد خزاعی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد. در حاشیه این مراسم، مجید اسماعیلی؛ مدیر موزه سینما در گفت‌وگو با دانشجو بیان کرد: چیزهایی که امروز در موزه سینما به آن‌ها پرداخته و رونمایی شد، مواردی...

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، مراسم رونمایی از جدیدترین رویداد‌های موزه سینما روز 25 شهریورماه با حضور علی نصیریان، داریوش فرهنگ، فریدون جیرانی، محمد خزاعی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، مجید اسماعیلی؛ مدیر موزه سینما در گفت‌وگو با دانشجو بیان کرد: چیزهایی که امروز در موزه سینما به آن‌ها پرداخته و رونمایی شد، مواردی هستند که براساس تغییر رویکرد موزه سینما در سه سال گذشته اتفاق افتاده است، پیگیری شد.

وی تصریح کرد: ما در موزه سینما نیاز داشتیم تا با مخاطب جوان ارتباط برقرار کنیم. کار اصلی موزه‌ها، ایجاد پیوند بین نسل‌ها است؛ موزه از یک نسل، پلی به نسل قدیم می‌زند. نسل گذشته، حرف خود را بیان کرده است و اکنون نیاز است نسل جدید، آن‌ها را بشنود. برای فهیمدن آن، نیاز به لوازم درک انسان‌های معاصر است.

اسماعیلی ادامه داد: از همین روی اگر موزه قصد داشت تنها با همان سبک‌های قدیمی با مخاطب ارتباط برقرار کند، این هدف محقق نمی‌شد. در این دوره ما به شدت به فضای مجازی و فضاهایی که بتوان موزه را در گستره بیشتر از جغرافیای تهران قابل ارائه سازد، روی آوردیم. همچنین کوشیدیم برای این کار از ابزارهای نوین استفاده کنیم. سینما محل دیدن و به شگفتی آمدن است. سعی کردیم این اتفاق را در سالن سراسرنما محقق کنیم.

مدیر موزه سینما خاطرنشان کرد: گذشته سینمای ایران، چراغ راه آینده آن است و بزرگداشت کسانی که در این سال‌ها برای سینما کار کرده‌اند، انگیزه‌ای برای افرادی ایجاد می‌کند که در آینده می‌خواهند در آن حضور داشته باشند.

وی اشاره کرد: بالاخره سینمای ایران از اعضای گوناگونی چون نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده، صدابردار و...، تشکیل شده است؛ ما در گذشته به آن‌ها توجه کافی نداشتیم اما اکنون در موزه آن‌ها را به خوبی مورد توجه قرار داده‌ایم.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه اکنون مخاطب شاهد ابزارهایی در موزه است که غایت سینما - تولید شگفتی - را برایش به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: امیدوارم حاصل این تلاش‌ها این باشد که فرهنگ و هنر ایران، رشد هرچه بیشتری را داشته و مجددا ما را با جایگاه رفیع تمدنی خود برگرداند. ایران ما جایگاهی دارد که اگر سینماگران بتوانند آن را احیا کنند، تمدن ایران به مقام خودش بر می‌گردد.