شنبه 15 اردیبهشت 1403

مراودات اقتصادی ایران و سوریه گسترش می‌یابد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مراودات اقتصادی ایران و سوریه گسترش می‌یابد

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: در سفر اخیر به سوریه تفاهم‌نامه‌ها و رایزنی‌هایی با محوریت گسترش تبادلات اقتصادی بین ایران و سوریه اجرایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به اهداف و دستاوردهای سفر اخیر به سوریه، اظهار کرد: این سفر با هدف کلی گسترش همکاری‌های فعالان اقتصادی ایران و سوریه و با برنامه از پیش تعریف شده به همراه تعدادی از فعالان اقتصادی کشورمان انجام شد.

وی گفت: در بازدیدهایی از مناطق و مراکز تولیدی و اقتصادی دمشق، بندر لاذقیه، حمص و حلب به عنوان پایتخت اقتصادی روسیه، تفاهم‌نامه‌هایی به منظور گسترش تبادلات اقتصادی منعقد شد. رئیس سازمان بسیج اصناف کشور سوریه را قطب تولیدی و اقتصادی اتحادیه عرب نامید و خاطرنشان کرد: در این سفر رایزنی‌هایی در خصوص سرمایه‌گذاری و مشارکت تولیدگنندگان و فعالان اقتصادی در کشور روسیه، تامین و ارسال مواد اولیه مورد نیاز از جمله در حوزه صنایع مرتبط با پتروشیمی، تامین تجهیزات و ماشین‌آلات و فرستادن نیروهای متخصص و تکنسین در زمینه‌های مختلفی مانند امور ساختمانی، صنعتی و کشاورزی انجام شد. حسین‌پور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مهم در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بین ایران و سوریه، عنوان کرد: همچنین رایزنی‌هایی با هدف راه‌اندازی کارخانجات در این کشور انجام شده است. وی تاکید کرد: به این ترتیب موضوع ارسال کالاهای تولید ایران به سوریه در میان نیست، بلکه این تبادلات در سطوح دیگری مانند افزایش و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها، تامین مواد اولیه، تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات اجرایی خواهد شد. رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌ها و مراودات اقتصادی بین ایران و کشورهای منطقه، ادامه داد: افزایش سطح فعالیت‌ها، آورده‌ها و دستاوردهای اقتصادی خوبی را برای کشورمان به همراه خواهد داشت. حسن‌پور گفت: توجه به منافع اقتصادی مشترکی که می‌تواند بین ایران و کشورهای منطقه و همسایه شکل گرفته و تقویت شود، از اولویت‌های کاری در حوزه اقتصادی است. انتهای پیام /*