دوشنبه 16 مهر 1403

مراکز پرخطر تهران شناسایی و رده‌بندی می‌شود

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
مراکز پرخطر تهران شناسایی و رده‌بندی می‌شود

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل کارگروه ساماندهی مراکز پرخطر شهری در تهران خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این مراکز شناسایی و رده‌بندی شود.

به گزارش ایرنا از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سیدعلی شریفی روز دوشنبه اظهار کرد: به دنبال ضرورت ساماندهی مراکز خطرآفرین شهری و بر اساس وظایف تعیین شده در دستورالعمل ساماندهی مراکز پرخطر شهری مصوب کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور، نخستین جلسه هم‌اندیشی در این زمینه با حضور نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل، استانداری تهران و حوزه‌های مختلف شهرداری پایتخت برگزار شد.

وی ادامه داد: ارائه گزارش درباره دستورالعمل ساماندهی مراکز خطرزا، تشریح ضرورت و فرآیند تهیه این دستورالعمل از سوی مدیر طرح‌های شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور، تعیین وظایف شهرداری‌ها، نحوه تعیین مراکز خطرزا از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: با توجه به اعلام سازمان پدافند غیرعامل شهرداری تهران مبنی بر در دستور کار بودن تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه درجه‌بندی مراکز خطرزا، مقرر شد پس از ابلاغ شیوه‌نامه، شناسایی و رده‌بندی مراکز خطرزای متعلق به شهرداری در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت ارتقای ایمنی شهر تهران

دهمین جلسه کمیته تخصصی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) ذیل کمیته اندیشه‌ورز سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با هدف ارتقای آگاهی و دانش در زمینه مدیریت مخاطرات و ریسک‌ها و همچنین مدیریت تغییرات عوامل سازمانی و محیطی برگزار شد.

سرپرست دبیرخانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این باره گفت: با توجه به رشد روز افزون دانش در حوزه‌های تخصصی و تغییرات اجتناب‌ناپذیر در محیط شهری، دهمین جلسه کمیته تخصصی سلامت، ایمنی و محیط زیست برای دستیابی به اهداف و تامین حداکثر بازدهی در فعالیت‌های این حوزه با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌ها و متخصصان این حوزه در صنایع برگزار شد.

سیدسجاد موسوی افزود: بهره‌گیری از مشاوره و تجربیات افراد متخصص و صاحبنظر و در نتیجه توسعه آگاهی و دانش مدیریت مخاطرات و ریسک‌های موجود از جمله اهداف برگزاری این کمیته بود. کمیته تخصصی سلامت، ایمنی و محیط زیست با روش بهره‌گیری از طوفان فکری و تحلیل پروژه‌های حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست و با تجمیع نظرات و پیشنهادات اساتید این حوزه و با استفاده از اطلاعات و گزارش‌های تحلیلی درست و دقیق و با کیفیت نسبت به تعریف برنامه‌های آینده و در نتیجه مدیریت تغییرات شدید عوامل و متغیرهای سازمانی و محیطی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو دهمین جلسه کمیته تخصصی (HSE) با حضور مدعوین حوزه‌های تخصصی حقیقی و حقوقی در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با طرح موضوعات مربوط به نحوه راهبری کمیته تخصصی، گزارش عملکرد دبیرخانه این کمیته و بررسی خط مشی سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران برگزار شد.