شنبه 1 اردیبهشت 1403

مرحله نخست بندر منطقه ویژه پارسیان آماده بهره‌برداری رسمی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرحله نخست بندر منطقه ویژه پارسیان آماده بهره‌برداری رسمی است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: مرحله نخست بندر منطقه ویژه پارسیان با ظرفیت 9 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا به زودی و به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

فریدون همتی عصر جمعه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، اظهارداشت: تاکنون 100 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در بندر منطقه ویژه پارسیان صورت گرفته و در این بندر، کشتی هایی با تناژ بالا پهلوگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح های زیرساختی در این منطقه نیز به زودی آغاز می‌شود و تاکنون نزدیک به 7 هزار میلیارد ریال برای این طرح ها تامین منابع و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

به گفته استاندار هرمزگان، منطقه ویژه پارسیان برای تولید بیش از 14 میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، هزار و 400 تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب شیرین کن 750 هزار مترمکعبی، طراحی شده است.

همتی با بیان اینکه پنجمین کشتی از این بندر در حال بارگیری برای صادرات است، افزود: چهار اسکله در این بندر ساخته می‌شود. در سفر یکروزه استاندار هرمزگان به شهرستان پارسیان چندین طرح عمرانی و کشاورزی به ارزش 794 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت. افتتاح و بهره برداری از دبیرستان 18 کلاسه فاطمیه پارسیان، پارک دولت شهر پارسیان، دیوار سنگی آبراه شهر دشتی، هشت هکتار گلخانه، مرحله نخست کانال هدایت سیل در شهر کوشکنار و رمپ فلزی شناور و ایستگاه آتش نشانی بندر شیو از جمله این طرح‌ها بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*