جمعه 15 تیر 1403

مرغ در بازار ارزان شد | قیمت جدید انواع گوشت در 12 تیر

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
مرغ در بازار ارزان شد | قیمت جدید انواع گوشت در 12 تیر

امروز قیمت هر کیلو مرغ کشتار در بازار ثابت ماند و با قیمت 77,988 تومان خرید و فروش شد.

در بازار گوشت و دام تهران، قیمت گوشت مرغ در معاملات امروز نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

قیمت مرغ کشتار امروز

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار ثبات را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و 77,988 تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد ثبات قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار 56,375 تومان معامله شد.

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم در بازار امروز ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، 305 هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی 110 هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و 650 هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار افت را در پیش گرفت و کیلویی 320 هزار تومان معامله شد.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار 351 هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته افزایش را تجربه کرده است.

وضعیت تولید مرغ

طبق آمارهای موجود پتانسیل تولید سالانه 3 میلیون تا 3 میلیون و 500 هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه با احتساب سرانه مصرف داخل نیاز کشور بیش از 2 میلیون و 500 هزارتن نیست که براین اساس ظرفیت صادرات یک میلیون تن مرغ به بازارهای هدف با ایجاد حمایت های لازم وجود دارد.

از اواخر سال گذشته صادرات مرغ پس از سال ها آغاز شد که براین اساس از واردکننده مرغ به صادرکننده تبدیل شدیم که طبق آخرین آمار سازمان دامپزشکی از ابتدای سال تاکنون بیش از 6 هزار و 500 تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده است که بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش حجم جوجه ریزی و تولید داخل انتظار می زود که این روند استمرار یابد.

حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد با صدور بخشنامه ای به تاریخ 4 تیرماه، مجوز صادرات گوشت مرغ مازاد بر مصرف استان ها را صادر کرد. براساس این بخشنامه پیرو ابلاغیه وزیر جهاد به منظور استمرار تولید و حمایت از تولید کنندگان، صادرات مقدار اعلام شده گوشت مرغ مازاد بر مصرف استان ها در مجوز فوق الذکر تا اطلاع ثانوی و بدون محدودیت زمانی بلامانع است.

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت مرغ از روند با ثباتی در خرده فروشی برخوردار است و دیگر همانند سنوات گذشته شاهد نابه سامانی قیمت و واردات مرغ به منظور ایجاد تعدیل قیمت در بازار نیستیم.

براساس این گزارش ایران در تولید چهار محصول گوشت طیور، تخم مرغ، عسل و نوغان جزء 10 کشور نخست دنیاست که پس از صنعت نفت، بخش دام و طیور بزرگترین صنعت در کشور است.

هدف گذاری صادرات ماهانه 15 هزارتن مرغ برای سال 1403

در همین ارتباط علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با افزایش جوجه ریزی ها، صادرات مرغ را در دستور کار قرار داده ایم و حال با توسعه صادرات بدنبال تعدیل قیمت مرغ زنده هستیم تا از ضرر و زیان مرغداران جلوگیری کنیم. گرچه از لحاظ بسته بندی همانند کشورهای برتر صادرکننده نیستیم، اما کیفیت مرغ تولیدی بالاست که با پرداخت مشوق صادراتی امکان رقابت از لحاظ قیمت هم وجود دارد.

ابراهیمی ادامه داد: بنابر آمار طی 8 ماه گذشته بازار مرغ روند با ثباتی داشته است به طوریکه میانگین قیمت هر کیلو مرغ زنده 56 تا 57 هزار تومان است و اکنون با صادرات مرغ بدنبال آن هستیم تا از ضرر و زیان مرغداران جلوگیری کنیم. براساس جوجه ریزی های صورت گرفته برای امسال صادرات ماهانه 11 تا 15 هزارتن مرغ هدف گذاری شده است.