سه‌شنبه 1 خرداد 1403

مرکز اسناد انقلاب اسلامی

مرکز اسناد انقلاب اسلامی

وب‌گاه الف

کریمی قدوسی، چهره حاشیه ساز مجلس درحالی ادعاهایی را درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کرده که در دکترین امنیتی و دفاعی ایران چنین موضوعی مورد توجه نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

کریمی قدوسی، چهره حاشیه ساز مجلس درحالی ادعاهایی را درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کرده که در دکترین امنیتی و دفاعی ایران چنین موضوعی مورد توجه نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

فرستادم شهرنو آمار گرفتم؛ 1.120 خانه در 80 هزار متر ساختمان در آن‌جا وجود داشت؛ یک طبقه و دو طبقه، تمام این خانه‌ها مرکز فحشا بود. خیلی نرم باها آن‌ها صحبت، و همه‌ی خانه‌ها را قیمت‌گذاری کردیم. خانه‌ها را به ما واگذار کردند ولی به نام من در محضر نوشتند که وکیل آقای قدوسی (دادستان کل انقلاب اسلامی) بودم. من امضا می‌کردم و پول‌شان را هم نقد می‌دادم.

وب‌گاه مشرق نیوز

به اذعان کارشناسان، عملیات 26 فروردین 1403 بزرگترین حمله پهپادی تاریخ لقب گرفت. به همین بهانه این گزارش به عملیات‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پرداخته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

در اینفوگرافیک زیر، حملات نظامی ایران به دشمنان از سال 1363 تا 1403 را مشاهده می کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

«از خواهش تا غرش» روایتی از تلخ و شیرین پرونده موشکی ایران است. محسن رفیق‌دوست که در دهه شصت وزارت سپاه را برعهده داشت در خاطرات خود که در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ثبت و ضبط رسانده است به اولین گام‌های موشکی ایران اشاره می‌کند. منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

وب‌گاه خبر آنلاین

علیرضا پناهیان از حامیان سعید جلیلی در انتخابات 92 بود و در همه این سال‌ها تحلیل ها درباره جریان پایداری او را به‌عنوان مرجع تصمیم‌گیر و جهت‌دهنده پس از مصباح‌یزدی که پدر معنوی‌شان بوده، معرفی می کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه‌های شنبه 25 فروردین 1358 به موضوع بازداشت و آزادی دو پسر و یک عروس آیت الله طالقانی پرداختند که دو روز قبل یعنی پنجشنبه 23 فروردین ماه رخ داده بود و منجر به تعطیلی دفتر آیت الله طالقانی و خروج موقت ایشان از تهران شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پس از پیروزی انقلاب اسلامی جنایات دشمنان علیه ملت ایران بی پاسخ نماند. در چهل و پنج سال اخیر عملیات‌های متعددی در این رابطه صورت گرفت. نمودار تاریخی «همه پاسخ‌های سخت ایران» از جنگ شهر‌ها در سال 1363 تا عملیات وعده صادق در حمله به پایگاه‌های رژیم صهیونسیتی در سال 1403 نشان از چهار دهه تلاش نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی برای حفظ امنیت ملت ایران دارد. نمودار‌های...

وب‌گاه خبر آنلاین

به مناسبت عید سعید فطر از طرف امام خمینی برای عده‌ای از افراد سرشناس لاری و بحرانی مقیم امارات، کارت تبریک عید ارسال گردیده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

در پایان آخرین روز کنگره دبیران کل احزاب سوسیالیست و سوسیال دمکرات در کنگره جهانی در برلین آلمان، صادق شرفکندی دبیرکل وقت حزب منحله دموکرات کردستان ایران به همراه سه نفر دیگر از هم‌فکرانش در رستوران میکونوس به ضرب گلوله افراد ناشناس جان باختند.

وب‌گاه خبر آنلاین

38 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و 19 ماه پس از شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، توطئه و کودتایی کشف و خنثی شد که هدفش ترور بنیانگذار جمهوری اسلامی و اعضای شورای عالی دفاع و براندازی نظام جمهوری اسلامی و حاکم کردن مجدد عوامل رژیم گذشته در کشورمان بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

رضا شمس‌آبادی، جوان 20 ساله کاشانی با آغاز انتقادات، مخالفت‌ها و افشاگری‌های امام خمینی علیه تصویب‌نامه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در مهر 1341 در مجالس مذهبی و وعظ روحانیون حضور یافت و گم گشته خود را در مجالس عزای سیدالشهدا پیدا کرد. او از همان تاریخ همراه یاران امام شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

طبق سندی از ساواک به تاریخ 6ر6ر42 که توسط مامور ویژه ساواک گزارش شده است، بیان می‌کند؛ عده‌ای از اهالی جنوب شهر تهران نسبت به اعلام صدور حکم اعدام طیب اعتراض نموده‌اند و به این منظور نزد آیت‌الله بهبهانی رفته‌اند. این سند حاکی از آن است که چیزی حدود 3 ماه بعد از وقابع 15 خرداد، حکم اعدام طیب صادر می‌گردد.

وب‌گاه خبر آنلاین

در اسناد موجود در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، خبر ویژه ای از خبرگزاری جمهوری اسلامی وجود دارد که گزارش یکی از حواشی راهپیمایی روز قدس است. در این گزارش آمده است در روز 1372/12/26 عده ای از بانوان نجف آبادی با اجتماع در دفتر امام جمعه شهرستان نجف آباد نسبت به پاره کردن عکس آیت الله منتظری در راهپیمایی روز قدس اعتراض کرده اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عده‌ای از بانوان نجف آبادی با اجتماع در دفتر امام جمعه شهرستان نجف آباد نسبت به پاره کردن عکس آیت الله منتظری در راهپیمایی روز قدس اعتراض کردند.