جمعه 28 اردیبهشت 1403

مرکز اسناد انقلاب اسلامی

مرکز اسناد انقلاب اسلامی

وب‌گاه خبر آنلاین

مسئله لایروبی اروند یکی از موضوعاتی بود که در مذاکرات قطعنامه 598 بین ایران و عراق مطرح شد. حسن روحانی از اعضای وقت هیئت مذاکره‌کننده ایران در خاطرات خود که در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است به روایت این مسئله پرداخته است.

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: برکناری من جزو اشتباهات بزرگ دولت احمدی نژاد بود چون معتقدم اگر در آن دولت بودم جلوی حوادث سال 88 را با تنظیمات و تدارکی که انجام دادم و قدرت توجیه ملی که در وزارت کشور ایجاد شده بود، می توانستم بگیرم و از این تشنجات و ابتلائات در سال 88 تا حجم زیادی جلوگیری کنم.

وب‌گاه الف

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با حضور در خبرگزاری تسنیم از بخش‌های مختلف تحریریه بازدید کرد و با خبرنگاران حوزه‌های مختلف به گفت‌وگو پرداخت.

خبرگزاری تسنیم

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با حضور در خبرگزاری تسنیم، از بخش‌های مختلف تحریریه بازدید و با خبرنگاران حوزه‌های مختلف به گفت‌وگو پرداخت.

وب‌گاه خبر آنلاین

گفتیم قاچاق می‌رویم پاکستان و از پاکستان گذرنامه می‌گیریم و می‌رویم مثلا لبنان، سوریه، در اردوگاه‌های فلسطینی و آن‌جا آموزش نظامی می‌بینیم... حالا ما یک شناسنامه پاکستانی هم داریم، اولین جایی است که اعتراف می‌کنیم... روز 22 بهمن من اول میدان سپاه پادگان عشرت‌آباد بودم، پادگان گارد بود... از آن‌جا با یک جمعیتی از پشت پادگان ریختیم داخل و با آتش و این‌ها، وقتی وارد پادگان شدیم رفتیم سراغ...

وب‌گاه الف

پور محمدی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات مجلس تاکید کرد: امام بزرگ ما رحمت الله علیه از اول که آمد فرمود ما کار خودمان را با مردم شروع کردیم، به پیروزی رساندیم و ادامه خواهیم داد

وب‌گاه خبر آنلاین

تداوم حکومت [آیت‌الله] خمینی احتمالا عناصر میانه‌رو در طیف‌های سیاسی را از بین می‌برد و فقط چپ‌ها را به عنوان تنها جایگزین معتبر در زمانی که حکومت اسلام‌گرایان به‌ناچار سقوط می‌کند باقی می‌گذارد./ انقلابیون بزرگ‌ترین دشمن خود هستند. [آیت‌الله] خمینی به وسیله [تندروی] اطرافیانش بالاخره سرنگون خواهد شد./ اگر ما از سرنگون کردن [آیت‌الله خمینی] حمایت کنیم دوباره در ذهن و خاطره مردم ایران،...

وب‌گاه مشرق نیوز

بخشی از یادداشت‌های روزانه علم در دی ماه 1355 - که در آن روزها دوره بیماری را سپری می‌کرد - سراسر هشدار و انذار به شاه بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

پس از تأسیس جمعیت فدائیان اسلام و اعدام انقلابی احمد کسروی (مورخ ضد دین)، نواب صفوی و یارانش به منظور جذب جوانان مذهبی و اجرای تبلیغات دینی همواره به نقاط مختلف ایران سفر می‌کردند. این سفرها تا آخرین روزهای زندگی نواب ادامه داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

زیبگنیو برژینسکی: «اعطای امتیازات به جامعه به‌تنهایی می‌تواند منجر به بالا گرفتن اعتراضات شود.»... محمدرضا پهلوی: «... واقعیت این که این وضعیت خیلی پیچیده و مبهم است.» زیبگنیو برژینسکی: «از چه جهت پیچیده است؟» محمدرضا پهلوی: «از این جهت که باید از هرگونه اقدام شدید و سرکوب‌گرانه که ممکن است انجام شود پرهیز کنیم»... زیبگنیو برژینسکی: «تحلیل شما از وضعیت فعلی چیست؟» محمدرضا پهلوی: «بسیار...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

آثار برگزیده و شایسته تقدیر سومین دوره جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی همزمان با آیین پایانی این جایزه معرفی شدند.

وب‌گاه مشرق نیوز

سفرای آمریکا و انگلیس در خاطرات خود از فرار محمدرضا پهلوی ضمن توصیف واکنش مردم تهران، تصویری از حقارت شاه را ثبت کرده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مکالمه عجیب‌وغریب 6 دقیقه‌ای برژینسکی و محمدرضا پهلوی، نشان‌دهنده سردرگمی و بلاتکلیفی واشنگتن درباره وضعیت و آینده ایران هم هست. وی چند بار تأکید می‌کند که از شاه و دولت پهلوی حمایت می‌کند و تصریح می‌کند که کارتر هیچ قصدی برای اقدام بر خلاف میل و تصمیم شاه ایران ندارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: 17 دی دومین سالگرد درگذشت حاج عیسی جعفری خادم امام خمینی (ره) در سال 1400 است. حاج عیسی جعفری که هشت سال خدمتگزار امام خمینی بود، در خاطره‌ای از یادگار امام، به مقام و منزلتی که نزد امام خمینی داشت، اشاره کرد.