سه‌شنبه 1 خرداد 1403

مرکز اسناد انقلاب اسلامی

مرکز اسناد انقلاب اسلامی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ژهمزمان با سالروز جشن ازدواج سوم محمدرضا پهلوی که با فرح دیبا بود، برخی رسانه‌ها در مروری تاریخی به یادآوری هزینه لباس فرح دیبا در این مراسم پرداختند.

وب‌گاه مشرق نیوز

محمدرضا سعادتی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین خلق و اولین جاسوس منافقین پس از انقلاب اسلامی بود که در جریان شورش مسلحانه در زندان که منجر به ترور شهید کچویی مدیر داخلی زندان اوین شد، در مردادماه سال 1360 به اعدام محکوم شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی احکامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا را به‌عنوان دبیر علمی چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و محمدباقر خرمشاد را به‌عنوان دبیر علمی سی ویکمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. در متن حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به حجت‌الاسلام...

وب‌گاه مشرق نیوز

حمایت فعال سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری و دیگر کشورها، اقدامات اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین اشغالی را ممکن می‌سازند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز به ایسنا گفت: جوانان 15 تا 25 سال یا نسل Z عملیات طوفان الاقصی را به خوبی انجام داد و پیروز کرد.

خبرگزاری تسنیم

ما به جریان و چگونگی مبارزه علیه پهلوی خوب پرداخته‌ایم اما درباره چیستی این رژیم که موجب ایجاد خلأهای جدی شده توجه نکرده‌ایم و نسبت به آن‌ها شناخت کافی نداریم و اطلاعات درستی را به دست نیاورده‌ایم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دبیرکل جامعه روحانیت مبارز معتقد است که مطالب زیادی درباره گروهک منافقین وجود دارد که تاکنون بیان نشده و همچنین جنگ با این گروهک همچنان ادامه دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی با ایرنا درباره مباحث مختلفی همچون وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور، منافقین، واکنش به صورت منتشرشده آیت الله منتظری و... توضیح داده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز معتقد است که مطالب زیادی درباره گروهک منافقین وجود دارد که تاکنون بیان نشده است. این مقام ارشد سابق وزارت اطلاعات باور دارد که جنگ با این گروهک همچنان ادامه دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: هر چند که آیت‌الله عطاءالله اشرفی اصفهانی امام جمعه وقت کرمانشاه ساعت 12:15 ظهرِ 23 مهر 1361 توسط عامل سازمان تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید اما بر اساس اسناد منتشر شده در کتاب زندگی و مبارزات آیت‌الله شهید اشرفی اصفهانی، ترور ایشان، اولین سوء قصد سازمان به جان ایشان نبود.

وب‌گاه مشرق نیوز

روابط ایران و رژیم صهیونیستی از ابتدای تأسیس این رژیم تاکنون با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ پس از کودتای 28 مرداد 1332 روابط دوستانه‌ای میان رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی شکل گرفت. این روابط در دهه پنجاه خورشیدی، در حالی که ایران به عنوان ژاندارم منطقه، عهده‌دار امنیت خلیج فارس شده بود و کشور‌های عربی جبهه‌ای متحد در مقابل رژیم صهیونیستی تشکیل داده بودند، به صورت تنگاتنگی ادامه یافت. با این وجود،...

وب‌گاه خبر آنلاین

مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصاویری از رشادت نوجوانان دهه شصت را در جنگ تحمیلی به اشتراک گذاتشه است.