دوشنبه 9 مهر 1403

مسابقات سوارکاری گنبدکاووس به دلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا لغو شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسابقات سوارکاری گنبدکاووس به دلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا لغو شد

گنبدکاووس - ایرنا - فصل جدید مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس که پس از هشت ماه تعطیلی به سبب شیوع و همه گیری بیماری کرونا از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده بود با قرمز شدن دوباره وضعیت این شهرستان مرزی تا اطلاع بعدی لغو شد

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس شنبه شب با تایید این خبر به ایرنا گفت: به سبب قرمز شدن دوباره وضعیت این شهرستان در شیوع بیماری کرونا و براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با این بیماری، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبد تا اطلاع بعدی برگزار نمی‌شود.

بهروز نیازی افزود: براین اساس، ثبت نام مربیان، اسب‌ها و چابک سواران برای هفته دوم مسابقات کورس پاییزه گنبدکاووس که از صبح دیروز شنبه شروع شده بود، باطل گردید.

به گفته نیازی، علاوه بر تعطیلی مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس، مسابقات سوارکاری آق قلا نیز برگزار نخواهد شد.

هفته دوم کورس اسبداونی گنبد قرار بود پنجشنبه این هفته برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان به شکل منظم برگزار می‌شد اما با شیوع و همه گیری بیماری کرونا از اسفند پارسال تعطیل شده بود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم استان گلستان بویژه ترکمن ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی هرسال در سه شهرستان گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود.

استاندار گلستان دیروز گفته بود: با توجه به افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان طی روزهای اخیر، وضعیت شیوع کرونا در گلستان قرمز شد.

شهرهای گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، بندرترکمن، بندرگز، کلاله، مینودشت، آق‌قلا و مراوه‌تپه در وضعیت قرمز و کردکوی، علی‌آبادکتول، گمیشان، گالیکش و رامیان در وضعیت نارنجی زرد شیوع کرونا قرار دارند.

تاکنون هزار و 51 نفر در گلستان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*