شنبه 29 اردیبهشت 1403

مشارکت، راه توسعه آموزش و پرورش است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشارکت، راه توسعه آموزش و پرورش است

تهران - ایرنا - مدیرکل شوراها و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران یکی از شوراهای پیشرو در سطح کشور است، گفت: مشکلات شهر تهران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نباید در شهرستان‌های استان تهران سرریز شود و مسائل آنان را بیش از پیش کند بر همین اساس مشارکت، راه توسعه آموزش و پرورش است.

رسول پاپایی روز چهارشنبه در ستاد استانی اجرای تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی استان‌ها که در سالن آیت الله هاشمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، آموزش و پرورش را اساس توسعه فردی و انسانی دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش قلب طپنده جامعه است و باید همگی تلاش کنند این قلب و شریان حیاتی به خوبی بطپد. وی با تاکید بر اینکه هر چه جوامع بیشتر توسعه یافتند، مطالبات شان نیز از آموزش و پرورش بیشتر شده است، افزود: امروز مردم از آموزش و پرورش تربیت شهروند مطلوب را می خواهند و رویکردشان از آموزش و پرورش دیگر آموزش خواندن و نوشتن صرف نیست. این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشارکت یک اصل پذیرفته شده در جهان امروز است و سبب بلوغ و توسعه یافتگی کشورها می شود، عنوان کرد: با احیای قانون شوراها، باید آموزش و پرورش را به یک گفتمان عمومی تبدیل کرد. وی مشارکت را اصلی ترین راه توسعه آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: شوراهای عالی استان ها جزو نهادهای مردمی است که می تواند لایحه تهیه کرده و به دولت ارائه دهد و این پتانسیل بسیار بالایی است که باید از آن به نحو مطلوب بهره جست پاپایی با تاکید بر اینکه ما باید با تعامل و همکاری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و شوراها به سمت شهر یاد گیرنده پیش برویم، خاطرنشان کرد: شهر یادگیرنده و شهروند یادگیرنده قطعا ابتدا در مدرسه شکل می گیرد و در تعامل با جامعه به بلوغ می‌رسد.

جلسه ستاد استانی اجرای تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی استان ها امروز چهارشنبه با حضور مدیرکل شوراها و مناطق ازاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش، رییس شورای اسلامی استان تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران و مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران در سالن آیت الله هاشمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و 2)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و2) است.

*س_برچسب‌ها_س*