سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه مشرق نیوز

اجتماعی وب‌گاه مشرق نیوز

ما باید به تعریفی از «شهروند تراز» و «شهر تراز» برسیم تا بتوانیم در بررسی وضعیت مدیریت شهری‌مان، معیار داشته باشیم و مادامی که به این مهم نیندیشیم، نمی‌توانیم «شهر زنده» را از «شهر مرده» تشخیص دهیم.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان وزش باد شدید به‌ویژه درنیمه‌جنوبی و افزایش دما تا پنجشنبه (12 مرداد) پیش‌بینی می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم از دستگیری فرد اسیدپاش در رباط کریم خبر داد و گفت: توهم ناشی از مصرف مواد مخدر متهم علت اسیدپاشی بوده است.

باتوجه به تعطیلی رسمی پایتخت، طرح ترافیک خودروهای تهران فردا 11 مرداد ماه اجرا نمی‌شود.

سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه درباره برگزاری آزمون‌ها اطلاعیه صادر کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت از آماده باش مراکز درمانی و بیمارستان های سراسر کشور برای روزهای گرم پیش رو، با وجود تعطیلی سه روز پایانی هفته، خبر داد.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا گفت: تبلیغ و انتشار اپلیکیشن‌های جعلی یکی از مهم‌ترین شیوه‌های مجرمان سایبری برای سوءاستفاده از قربانیان است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و اغفال در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و گفت: مجرم با خوش صحبتی رمز اینستاگرام شاکی را نیز در اختیار گرفته بود.

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری قاتلی که برادرش را با اسلحه کلاشینکف به قتل رسانده و از شهر اردبیل به تهران گریخته بود، خبر داد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: گرمازدگی یا حمله های ناشی از گرمازدگی، زمانی اتفاق می‌افتند که بدن قادر به خنک کردن مناسب خود نباشد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل قتل جوان 30 ساله در تهران خبر داد و گفت: پدر این جوان اظهار کرد، پس درگیری لفظی، پس از هل دادن و برخورد سر وی با لبه پله فرزندم فوت کرده است.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، انواع بیماری‌ها خصوصاً انواع بیماری‌های تنفسی ممکن است به عنوان بیماری‌های نوپدید بروز پیدا کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: به نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اختیار داده ایم هزینه سفر دانشجویان در استان های مختلف را تعیین کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح دلایل لغو آزمون آیلتس 7 مرداد، تأکید کرد: نقش سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون آیلتس منحصراً نظارتی است و برگزاری این آزمون به عهده شرکت‌های خصوصی است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و سرعت زیاد باعث برخورد شدید خودرو با تابلو راهنما مسیر شده است.