شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

در جلسه شورای راهبردی اکران برنامه تعطیلی سینماها در روز جمعه ششم خرداد همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اعلام شد.

مجموعه مستند 20 قسمتی «مأموریت برای زندگی» با موضوع خاطرات 20 تن از امدادگران دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گامی نو در حوزه نشر و پژوهش برداشت و ترجمه کامل کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» نوشته رونن برگمن را به همراه نقد آن با عنوان «نیم قرن تا ناکامی» در یک کتاب در 850 صفحه به چاپ رساند.

جمشید هاشم‌پور گفت: به نظرم فیلم سینمایی «مسخ نرگس» کاملا توان این را دارد که در جشنواره فیلم فجر امسال کاندید شود و حتی جوایزی هم بگیرد چرا که کار سخت و سنگینی بود.

مرکز سیمافیلم در پی انتشار اخبار غلط برخی رسانه‌ها درخصوص توقف ساخت سریال حضرت موسی (ع) با صدور اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه گسترش صادرات محصولات و صنایع فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اگر بتوانیم محصولات سینمایی‌مان را در کشوری مثل چین به نمایش درآوریم، رخدادهای بزرگی در فرهنگ کشور اتفاق خواهد افتاد.

فیلم سینمایی «هناس» با پرداختی به زندگی شهید داریوش رضایی نژاد از اواسط خرداد راهی اکران در سینماهای سراسر کشور می‌شود.

قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از فروش حدود 200 میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب در دو بخش فیزیکی و مجازی تا پایان دهمین روز این نمایشگاه خبرداد.

محمدرضا کریمی صارمی دبیر جشنواره پویانمایی تهران مطرح کرد که اگر انیمیشن‌سازان حمایت شوند می‌توانیم جشن خودکفایی را در انیمیشن بگیریم.

در شرایطی است که بعضی رسانه‌های داخل از استقبال فراوان از فیلم خبر داده‌اند اما جدول منتقدان بین‌المللی در اسکرین دیلی، خبر از بازخورد متفاوتی از سوی نویسندگان سینمایی رسانه‌های می‌دهد.

نادر سلیمانی بازیگر جنوبی سینما و تلویزیون ایران درباره مصائب آبادان و خرمشهر گفت.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه برآورد ما این است که بیش از 4 میلیون زائر به سفر اربعین بروند، گفت: احتمال دارد از سوی طرف عراقی در سفر زمینی به عتبات ویزا لغو شود.

یک استاد دانشگاه گفت: در چند سال اخیر، اصلاح‌طلبی به استحاله‌طلبی تغییر ماهیت داده و ارزش‌هایی چون انقلاب، جمهوری اسلامی، فقرا و... را از ارزش‌های خود پاک کرده‌اند. در نتیجه برای پر کردن این خلأ پیگیر آموزه‌های لیبرال شده‌اند.

برنامه «سطر آخر» به تهیه کندگی محمدامین نوروزی به گفتگو و خوانش روایت‌هایی از کتاب‌های پرفروش دفاع مقدسی درباره همسران شهدا می‌پردازد.

انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گامی نو در حوزه نشر و پژوهش برداشت و ترجمه کامل کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» نوشته رونن برگمن را به همراه نقد آن با عنوان «نیم قرن تا ناکامی» به چاپ رساند.

آئین رونمایی کتاب «ما هم جنگیدیم»؛ روایت زنان ملارد در پشتیبانی دفاع مقدس، سه‌شنبه سوم خرداد با حضور علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی رونمایی می‌شود.