شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

حماسه‌ها و شهرهای حماسه‌ساز همواره سهمی مهم در آثار ماندگار سینمای جهان داشته‌اند؛ در ویترین سینمای ایران سهم حماسه آزادسازی خرمشهر چه اندازه بوده است؟

پیشنهاد من به تهیه‌کنندگان این بود که با گودرزی می‌شود یک ساخت ایران خوب ساخت و آنها هم قبول کردند و وقتی برای قرارداد رفتیم، متاسفانه محمدرضا گلزار سر کار دیگری بود و نتوانست با ما همراه شود ولی جای رضا واقعا خالی است.

سریال «کوچک جنگلی» از تلویزیون پخش می‌شود و در ترکیبی از داستان حماسی - که در بحبوحه جنگ از تلویزیون پخش می‌شود - موسیقی دلنشین و چشم‌انداز بصری و جذاب فیلم میان مخاطبان آن روز تلویزیون محبوب می‌شود.

سینمای تک سالنی شهر گنبد پس از بازسازی با 6 سالن افتتاح می‌شود.

آلبوم «سروها ایستاده می‌میرند» یکی از متفاوت‌ترین موسیقی‌ها از فتح خرمشهر است که با همراهی گروه «شاهو» و حضور تکاوران ارتش حال و هوای جالب توجهی را به این اثر موسیقایی داده بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نامه‌ای خطاب به معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان کل کشور خواستار صیانت از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر شد.

کتاب «پرونده‌های شرلوک هولمز» اثر سر آرتور کانن دویل با ترجمه نوید فرخی توسط نشر گویا به چاپ رسید.

میل به نوشتن سبب شده تا بخشی از جامعه سینمایی کشور، در تجاربی متفاوت، کتاب‌هایی را در حوزه تخصصی خود، مجموعه داستان و رمان و البته کتاب شعر به چاپ برسانند.

آنتونی هاپکینز در فیلم «جلسه آخر» نقش زیگموند فروید، بنیان‌گذارعلم روانکاوی، را بازی می‌کند.

سفیر پرتغال در ایران در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما باید به دنبال رواج ادبیات پرتغال و ایران باشیم و از فرصت رویدادهای فرهنگی استفاده کنیم.

عادل تبریزی کارگردان سینما عنوان کرد که «ستاره سینما» در آستانه پیش تولید است.

مصطفی راغب خواننده موسیقی «حال نامعلوم» گفت: من هرچه دارم از اهل بیت و قرآن است. این عقیده شخصی من است و من هیچ گاه آن را فراموش نخواهم کرد.

کنسرت علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی خردادماه در کشورهای هلند و بلژیک اجرا می‌شود.

126 نفر از هنرمندان و سینماگران جهان، در بیانیه‌ای به قتل "شیرین ابوعاقله" خبرنگار مسیحی که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید اعتراض کردند.

سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پس از 10 روز فعالیت در مصلی امام خمینی (ره) هم‌اینک به کار خود پایان داد، اما بخش مجازی آن تا ساعت 24 روز دوم خرداد دایر است.