چهارشنبه 18 مهر 1403

مشمولان زنجان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی فراخوانده شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشمولان زنجان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی فراخوانده شدند

زنجان - ایرنا - معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: مشمولان غایب و غیرغایب متولدین سال‌های 1355 تا 1381 این استان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود فراخوانده شدند.

سرهنگ حسین عباسی روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: کلیه مشمولان غایب و غیرغایب، باید مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

وی اظهار داشت: افرادی که قبل از سن مشمولیت، ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده‌اند، با ورود به سن مشمولیت (18 سال تمام)، 6 ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

عباسی افزود: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سالهای تحصیلی تعیین شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل، حداکثر به مدت یک سال مهلت معرفی دارند.

وی اظهار داشت: متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه‌های دولتی که قبل از اتمام تعهد به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت 6 ماه مهلت دارند تا با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی یا کفالت، پس از انقضاء مدت اعتبار معافیت موقت، باید ظرف مدت یک ماه (30 روز) برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند.

عباسی تصریح کرد: مشمولانی که در مهلت تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند در این صورت وارد غیبت شده و برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، عدم دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی و عدم صدور پروانه کسب، مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه باشد، 90 روز و چنانچه بیشتر از سه ماه باشد تا 180 روز اضافه خدمت خواهند خورد.

عباسی ادامه داد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال است، علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نیز محسوب شده و به منظور اعمال قانون به مراجع صالح قضایی معرفی خواهند شد.

*س_برچسب‌ها_س*