پنج‌شنبه 12 مهر 1403

مشکلات تعهدات ارزی صادرکنندگان در حال برطرف شدن است / محدودیت‌های صادراتی چند سال گذشته بازارهای جهانی را از دست صادرکنندگان خارج کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مشکلات تعهدات ارزی صادرکنندگان در حال برطرف شدن است / محدودیت‌های صادراتی چند سال گذشته بازارهای جهانی را از دست صادرکنندگان خارج کرد

رنگرونا با اشاره به اقدامات دولت در رفع مشکلات برگرداندن ارز حاصل از صادرات گفت، گفت: دولت یکسری از اقدامات را در این راستا در دستور کار خود قرار داده که با این اتفاق مشکلات برگشت ارز حاصل از صادرات در حال برطرف شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رنگرونا در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تغییر و تحولات دولتی و تغییر متولیان امر صادرات، اظهار کرد: نگاه مدیران جدید به صادرات، نگاه مثبت و خوبی است و با این نگاه شاهد افزایش صادرات خواهیم بود.

وی با اشاره به تنوع بخشی از طرف متولیان صادرات در حوزه رفع تعهدات ارزی، ابراز کرد: تنوع بخشی های صورت گرفته منجر به تسریع امر صادرات شده است.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شد در دولت سیزدهم به منظور رونق صادرات، تصریح کرد: صادرکنندگان نسبت به رفع تعهدات ارزی اقدام می‌کنند و مشکل برگشت ارز آن ها حل می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات صادرات استان در سال‌های گذشته، عنوان کرد: روش های رفع تعهدات ارزی که در سال های گذشته در نظر گرفته شده بود یک طرفه و بدون در نظر گرفتن مشکلات صادرکنندگان بود و مسائل صادرکنندگان حل نمی‌شد.

رنگرونا با یاد آوری صادرات انجام شده به کشور های عراق و افغانستان در سال های گذشته، افزود: مبادلات در این کشورها به صورت ریالی انجام شده و صادر کنندگان به عراق و افغانستان در حوزه ارزی دچار مشکل شده‌اند.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به مشکل صادرکنندگانی که به جای انجام مبادلات ارزی، مبادلات را با ریال انجام دادند، ابراز کرد: گرچه اقداماتی برای رفع این مشکلات انجام شد اما برخی از صادرکنندگان هنوز مشکلاتشان حل نشده و باید نسبتذ به این موضوع چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به ممنوعیت ها و محدویت های صادراتی در دولت قبل، خاطر نشان کرد: در سه سال گذشته با اعمال بخشنامه های متعدد در صادرات بیشتر کالا ها محدود و ممنوع شد.

رنگرونا با اشاره به رفع محدودیت ها و ممنوعیت ها، ابراز کرد: صادرکنندگانی با این محدودیت ها نتوانستند به تعهدات خودعمل کنند، با مشکلات زیادی مواجه شدند و نتیجه آن این بود که بازارهای جهانی را از دست دادند.

وی با بیان اینکه بازار های جهانی یک بازار رقابتی و چالشی است، عنوان کرد: دلیل اشتباهات فاحشی که در سیاست گذاری های صادراتی انجام شد رغبا بازار های صادراتی ما را از دستمان گرفتند. در دولت فعلی با تغییر رویه های صورت و با در نظر گرفتن نیاز داخلی شاهد به حداقل رسیدن محدودیت ها و ممنوعیت ها خواهیم بود.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه باید در مرحله اول نیاز داخل کشور رفع و بعد از آن صادرات انجام شود، تصریح کرد: ما معتقد به این هستیم که بازار داخل اولویت دارد و تولیدات مازاد باید صادر شود.

انتهای پیام /