چهارشنبه 18 مهر 1403

مشکلات 500 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در کهگیلویه و بویراحمد رفع می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشکلات 500 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در کهگیلویه و بویراحمد رفع می شود

یاسوج - ایرنا - فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر 500 واحد تولیدی در این استان شناسایی شده که به دلیل مسائلی همچون نبودن سرمایه در گردش، افزایش مالیات، تسهیلات و دیگر موارد راکد و یا نیمه فعال هستند و هم اینک گره گشایی از مشکلات این واحد ها در دستور کار قرار گرفته است.

سردار حمید خرم دل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و شعار امسال به نام جهش تولید، سپاه فتح و بسیج استان به طور یقین برنامه های عملیاتی برای تحقق هر چه بهتر آن انجام می دهند.

وی افزود: بسیج مهندسان صنعتی و بسیج کارگری سپاه فتح استان تمامی کارخانه ها و شرکت های در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد را ارزیابی کرده اند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این ارزیابی ها مشخص شد که بیش از 500 شرکت و کارخانه در استان وجود دارد که هم اینک راکد و یا نیمه فعال هستند و برخی نیز با حداکثر ظرفیت کار نمی کنند.

سردار خرم دل ابراز داشت: به زودی ستاد ویژه ای به منظور رفع مشکلات این واحدهای تولیدی به حضور مسئولان استان تشکیل خواهد شد و از مشکلات این واحدهای تولیدی گره گشایی می شود و در این خصوص اقدامات مطلوبی انجام می شود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: امسال مجموعه سپاه پاسداران، سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت وآبادانی برنامه های بسیاری در حوزه محرومیت زدایی دارند که در این زمینه تا سال 88 پنج دهستان را برای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال زیر پوشش داشتند اما با پیگیری های انجام شده 9 دهستان دیگر به سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد هم اینک جز استان های پیشرو در زمینه محرومیت زدایی است که با زیر پوشش قراردادن دهستان ها به لحاظ دریافت اعتبار، امکانات و برنامه ها گام های اساسی برداشته می شود و در حوزه پزشکی، فرهنگی و عمرانی، اشتغال و افزایش بهره وری تحول چشمگیری رخ می دهد.

سردار خرم دل عنوان کرد: امسال در حوزه محرومیت زدایی نیز 14 دهستان دیگر تحت پوشش قرار خواهد گرفت و در حوزه عمرانی، پزشکی، فرهنگی، آموزش، عمران و آبادانی، افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و دامی و سایر عرصه هایی که مردم به آنها نیازمند هستند، کارهای های لازم انجام می گیرد.

وی بیان کرد: در زمینه اشتغالزایی نیز با همکاری بسیج سازندگی، صندوق کارآفرینی امید و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تسهیلاتی تدارک دیده شده است و کسانی که تمایل دارند می توانند از این فرصت استفاده کنند و با دریافت تسهیلات برای خود و خانواده هایشان اشتغالزایی ایجاد کنند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: امید است بتوانیم اقدامات قابل قبولی در راستای تحقق جهش تولید انجام دهیم و با مدیریت جهادی و اخلاص از سختی ها و تنگناها عبور کنیم.

444 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.

تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان 643 واحد است که 572 مورد از این تعداد فعال هستند.

میزان سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.

بر اساس آمارها بخش صنعت، 36 درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*