پنج‌شنبه 12 مهر 1403

مصاحبه متقاضیان انتقال از دانشگاه‌های خارج لغو شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مصاحبه متقاضیان انتقال از دانشگاه‌های خارج لغو شد

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که فرآیند مصاحبه متقاضیان انتقال از دانشگاه‌های خارج به داخل کشور که ورودی قبل از دی ماه سال 1397 هستند، به دلیل شیوع کرونا ویروس لغو شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه اعلام کرد که طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، با توجه به استمرار شیوه ویروس کرونا و برای حفظ سلامت متقاضیان، اعضای مصاحبه کننده شورای انتقال و پرسنل مرکز خدمات آموزشی، امکان برگزاری جلسات مصاحبه به صورت حضوری وجود ندارد. بر همین اساس فرآیند مصاحبه متقاضیان انتقال از دانشگاه‌های خارج به داخل کشور، ورودی قبل از دی ماه سال 1397 که قرار بود از 21 خرداد تا 29 مرداد 1399 انجام شود، لغو شده است.

این وزارتخانه ادامه داد: بر همین اساس به منظور رسیدگی به درخواست متقاضیان، مستندات پرونده و مدارک بارگذاری شده در سامانه انتقال، طبق ضوابط و آئین‌نامه مربوطه انجام می‌گیرد. البته مرکز خدمات آموزشی تمام تلاش خود را برای تعیین تکلیف درخواست همه افراد واجد شرایط تا 15 شهریور 1399 مشروط به تکمیل مدارک ارائه شده در پرونده‌های الکترونیکی و احراز اصالت آنها، به کار خواهد گرفت.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با درخواست از متقاضیان برای عدم مراجعه حضوری، افزود: این وزارتخانه مجاز است اصالت مدارک ارائه شده توسط متقاضیان و صحت اظهارات یا اطلاعات ارائه شده از سوی آنها را از مراجع ذیربط استعلام کند و تطبیق و تایید اولیه مستندات، ملاک قطعی بر اصالت مدارک نخواهد بود. در صورتی که در هر مرحله، محرز شود که متقاضی به اشتباه یا به عمد اطلاعات و مدارک خلاف واقع ارائه کرده و یا واقعیتی را کتمان کرده است، از ادامه فرایند انتقال به داخل و ادامه تحصیل و انجام فرایندهای دانش‌آموختگی وی جلوگیری می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه عنوان شد: افراد مذکور حق هیچ‌گونه اعتراض و درخواست استرداد مبالغ واریزی (اعم از شهریه‌های دانشگاهی) و ضرر و زیان ناشی از آن را نخواهند داشت و عواقب ناشی از آن به عهده فرد خاطی خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*