چهارشنبه 11 مهر 1403

مصر و اردن در باره الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی هشدار دادند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مصر و اردن در باره الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی هشدار دادند

تهران - ایرنا - وزرای خارجه مصر و اردن در گفت و گویی تلفنی نسبت به الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری اسپوتنیک، احمد حافظ سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در اینباره گفت که بخش اعظم تماس تلفنی وزرای خارجه مصر و اردن به مساله فلسطین اختصاص داشت و در چارچوب همکاری های دو جانبه و هماهنگی میان دو کشور بود.

براساس این گزارش، سامح شکری وزیر خارجه مصر و ایمن الصفدی همتای ادرنی اش با هشدار نسبت به عواقب الحاق کرانه باختری به اسرائیل بر اهمیت ادامه تلاش ها برای از سرگیری روند صلح در چارچوب تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کردند.

دو طرف همچنین اقدامات یکجانبه اسرائیل را در الحاق اراضی فلسطینی به خود را غیر قابل قبول دانسته و آن را تنقض آشکار قوانین و قطعنامه های بین المللی دانستند و نتایج آن را ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کردند که بزودی یک راه حل در جهت صلح و ثبات و امنیت در منطقه حاصل شود.

وزرای دو کشور درباره ادامه هماهنگی ها و مشورت ها درباره مساله فلسطین و اقدامات مشترک در مسیر پیشترفت روند صلج و حفظ حقوق مشروع فلسطینیان توافق کردند.

طی روزها و هفته های اخیر در آستانه اجرایی شدن طرح الحاق خودسرانه بخش هایی از کرانه باختری به مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی، سرکوب فلسطینیان شدت بیشتری پیدا کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*