دوشنبه 16 مهر 1403

مصمم به احقاق حق از دادگاه بین‌المللی ورزش جهان هستم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مصمم به احقاق حق از دادگاه بین‌المللی ورزش جهان هستم

زنجان - ایرنا - دوچرخه سوار ملی پوش زنجانی گفت: برای اثبات اینکه از مواد ممنوعه در ورزش دوچرخه سواری استفاده نکرده‌ام به طور مصمم و جدی درصدد احقاق حق از دادگاه بین‌المللی ورزشی جهان هستم.

مهدی سهرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر درگیر این پرونده هستم و تا جایی که می توانم اجازه نخواهم داد به خاطر احتمالات نادرست و مغرضانه، حق و حقوقم پایمال شده و اتحادیه جهانی دوچرخه سواری با آبروی چندین و چندساله‌ام اینگونه بازی کند.

وی با تاکید بر اینکه بارها اذعان داشته‌ام خبر تایید حکم محرومیتم از حضور در میادین ورزشی برای مدت چهارسال و حذف 2 نشان آسیایی به هیچ وجه صحت ندارد، اظهار داشت: در زمان حاضر نیز موضوع اعتراض بنده مبنی بر استفاده نکردنم از مواد ممنوعه، از سوی این دادگاه بین المللی ورزش جهان درحال بررسی و رسیدگی است.

سهرابی با یادآوری اینکه اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، اواخر دی ماه پارسال (98) در رابطه با استفاده از ماده ممنوعه، حکم محرومیتم را اعلام کرده بود، تصریح کرد: برای اثبات اینکه این کار را نکرده ام مستندات 15 صفحه‌ای خود را به این اتحادیه ارسال کرده‌ام که متاسفانه پس از نادیده گرفته شدن مستندات، به دادگاه بین المللی ورزش جهان شکایت کردم و حال منتظر رای هستم.

وی پیشتر گفته بود: این کار اتحادیه جهانی دوچرخه سواری با هدف تخریب صورت گرفته است وگرنه اکتفا به احتمال استفاده از یک ماده یا روش ممنوعه، نکرده و از صدور چنین حکمی خودداری می کرد.

رییس هیات دوچرخه سواری استان زنجان نیز گفت: مهدی سهرابی از ورزشکاران پاک و صاحب نام این رشته ورزشی است و به حتم اتحادیه دوچرخه سواری در حق این دوچرخه سوار شایسته، بد کرده است.

فرهاد عصفوری افزود: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری به صرف احتمال استفاده از ماده ممنوعه، نباید تصمیم به این مهمی گرفته می شد به همین خاطر نیز این دوچرخه سوار زنجانی، شکایت خود را به فدراسیون جهانی و دادگاه بین المللی ورزش جهان کرده است.

وی با تاکید براینکه نباید به خاطر احتمالات، مردم را قضاوت کرد، اظهار داشت: این دادگاه که مقر آن در سوئیس است، شهریور ماه امسال تشکیل خواهد شد که به حتم مهدی سهرابی از این آزمون سربلند بیرون خواهد آمد.

عصفوری تصریح کرد: تست دوپینگ این دوچرخه سوار عنوان دار زنجانی، منفی درآمده است و حال منتظر رای و نظر دادگاه بین المللی ورزشی جهان، هستیم.

*س_برچسب‌ها_س*