جمعه 31 فروردین 1403

معاون اجرایی ارتش: ارتش در جریان سیل اخیر هرکجا لازم بود بلافاصله حضور یافت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
معاون اجرایی ارتش: ارتش در جریان سیل اخیر هرکجا لازم بود بلافاصله حضور یافت

امیر محمودی گفت: در جریان سیل اخیر بیش از 500 نیروی امدادی، آمادی، مهندسی و پشتیبانی ارتش در مناطق سیل زده حضور یافتند.

معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی آجا ضمن تشکر از کلیه یکان‌های امدادی، آمادی، درمانی، مهندسی و پشتیبانی ارتش بویژه نیروی زمینی که در جریان سیل اخیر کشور با انگیزه‌ای الهی و سرعت عمل بسیار مناسب در مناطق سیل زده حضور یافته و به هموطنان عزیز خدمت رسانی کردند، گفت: در پی اجرای دستور فرمانده محترم کل ارتش مبنی بر امدادرسانی و کمک به مردم غیور و خونگرم میهن اسلامی در مناطق سیل زده با فرماندهی میدان توسط امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده محترم نیروی زمینی؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران به موازات اجرای ماموریت‌های محوله به ویژه تامین امنیت و حفظ صیانت از مرز‌های کشور، با تمام توان و با بکارگیری کلیه ظرفیت‌های خود و بهره گیری از نیرو‌های مومن و فداکار، به یاری مردم مناطق سیل زده شتافت و بار دیگر مفهوم واقعی «ارتش فدای ملت» را به منصه ظهور رساند.

وی افزود: ارتش بدون فوت وقت در کنار ستاد بحران کشور و نهاد‌های دولتی در استان‌های سیل زده حضور یافت و برابر درخواست ستاد بحران کشور با اتخاذ تدابیر لازم به منظور امدادرسانی هرچه بهتر اقدام کرد.

سرتیپ محمودی تصریح کرد: دراین راستا نیروی زمینی ارتش با هدف کاهش خسارات، با پیش بینی تمهیدات، اقدامات لازم را به عمل آورد و در لحظات اولیه یگان‌ها به حالت آماده باش کامل در آمدند و سپس با وارد عمل نمودن یکان‌های بلیات در استان‌های کرمان، یزد، فارس، چهار محال و بختیاری و تهران و در شهر‌های یزد، زرند، رفسنجان، شهداد، بوانات، طالقان، دارنگون، سروستان و... با استفاده از امکانات و تجهیزات لازم در جهت مردم یاری و امدادرسانی هموطنان خدمات ارزنده‌ای را ارائه کرد.

معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش ادامه داد: در جریان سیل اخیر بیش از 500 نیروی امدادی، آمادی، مهندسی و پشتیبانی ارتش در مناطق سیل زده حضور یافتند. همچنین حدود یکصد خودروی سبک و سنگین، تانکر آبرسان و آمبولاس همراه با تجهیزات مهندسی مثل بیل مکانیکی، لودر، بلدوزر، گریدر، کامیون کانکس دار، دستگاه تخلیه آب و سایر تجهیزات مورد نیاز توسط یکان‌های ارتش در این مناطق حاضر به کار شدند.

وی تصریح کرد: حضور موثر ارشد نظامی‌ها و فرماندهان ارتش در استان‌های مناطق سیل زده و همجوار در ستاد بحران استان‌ها و بازدید نوبه‌ای آنان از مناطق آسیب دیده، احداث سیل بند، حفر کانال‌های پایه پل، تسطیح جاده‌های ارتباطی، جابجایی وسایل و احشام متعلق به مردم سیل زده، حمل و توزیع اقلام خوراکی، بهداشتی، ضدعفونی و پوشاک اهدایی ارتش و هلال احمر، آبرسانی به روستا‌های دوردست و محاصره شده در سیل و ده‌ها عملیات بالگردی، امدادی، آمادی و مهندسی دیگر توسط تنها عناصری از یکان‌های هوانیروز کرمان، گروه‌های مهندسی رزمی 455 کرمان، 411 بروجرد، 433 مشهد، 444 آذربایجان، مرکز آموزش 07 کازرون، یکان‌های پشتیبانی منطقه دوم (شیراز)، منطقه سوم (تهران)، منطقه چهارم (مراغه) و منطقه ششم (دزفول)، تیپ 25 تکاور نیرومخصوص و واکنش سریع تبریز، تیپ‌های 37 زرهی و 55 هوابرد شیراز و تیپ‌های 123 و 223 نیرو مخصوص و واکنش سریع پرندک تهران تحت هدایت و فرماندهی قرارگاه مرکزی تهران و قرارگاه‌های منطقه‌ای غرب، شمال غرب، شمال شرق و جنوب شرق نیروی زمینی ارتش، الحمدلله عملیات امدادرسانی به مناطق سیل زده را با موفقیت انجام دادند.

رئیس ستاد بحران ارتش ادامه داد: نیروی پدافند هوایی ارتش نیز با اعزام بیش از 80 نیروی امدادی از منطقه پدافند هوایی مرکزی اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری جهت امدادرسانی به مردم سیل زده این استان تحت فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان عمکلرد خوبی داشت.

وی افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز با اعزام تیم تخصصی و امدادی این نیرو به روستای زرین دشت شهرستان فیروزکوه استان مازندران به همراه تجهیزات آمادی و مهندسی مناسب، توزیع غذای گرم و انجام لایروبی و تخلیه آب معابر این روستا به مردم سیل زده این استان امدادرسانی کرد.

امیر سرتیپ محمودی در پایان تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌های مسلح همواره ضمن رصد تهدیدات، حراست از مرز‌ها و ارتقای توان رزمی و دفاعی خود در حوزه امدادرسانی و خدمت رسانی به مردم عزیز نیز همواره آماده و پیشگام هستند و به آن افتخار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی