یک‌شنبه 22 مهر 1403

معاون استاندار کردستان: فتح خرمشهر، نماد مقاومت ملت ایران است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار کردستان: فتح خرمشهر، نماد مقاومت ملت ایران است

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: فتح و آزادی خرمشهر نماد مقاومت ملت است و در سایه مقاومت یکجانبه مردم در برابر هجمه رژیم بعثی به نتیجه رسید.

حسین خوش اقبال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: حمله ارتش متجاوز رژیم بعث عراق به خرمشهر آنچنان ناجوانمردانه و غیر منتظره صورت گرفت که اگر مقاومت مردم نبود شهر به سرعت سقوط می‌کرد.

وی اضافه کرد: سوم خرداد را باید یکی از نشانه‌های بی‌نظیر وعده الهی در تاریخ انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی برابر ظلم و ستم و دسیسه دشمنان قسم خورده این آب و خاک دانست چون خرمشهر پس از 578 روز اسارت از چنگال متجاوزان آزاد شد.

خوش اقبال افزود: در موضوع آزادسازی خرمشهر نکته‌ای که بیش از هر مورد دیگری به ذهن خطور می‌کند مشارکت جانانه نیروهای انقلابی اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش، بسیج مردمی، کمیته، ژاندارمری و شهربانی است که در تمام مراحل آزاد سازی دوشادوش یکدیگر جنگیدند و شهید دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس با فرماندهی مشترک شهید صیادشیرازی از طرف ارتش و محسن رضایی از طرف سپاه پاسداران از جمله بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس به حساب می‌آید و نشانگر آن است که هرگاه در کشور همدلی و کنار یکدیگر بودن را تجربه کردیم به پیروزی‌های بزرگی دست یافته‌ایم.

وی یادآور شد: تجربه آن سال‌ها به خوبی نشان می‌دهد این روزها هم که کشور تحت شدیدترین و ناجوانمردانه ترین تحریم‌های دشمنان قسم خورده و دولت متخاصم آمریکا قرار دارد می‌توانیم در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی از تنگناهای موجود به سلامت عبور کنیم.

خوش اقبال تاکید کرد: باید باور داشته باشیم همانگونه که در مبارزه تمام قد و همه جانبه در برابر کرونا ویروس نیز شاهد هستیم؛ تنها رمز پیروزی ملت قهرمان ایران وحدت و همدلی در عرصه های بین المللی و تحکیم گفتگوهای داخلی براساس تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب به منظور برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: بر خود لازم می‌دانم تا ضمن تبریک و تهنیت به تمام رزمندگان، سرداران، سربازان، جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس سالگرد این پیروزی بزرگ را به احاد مردم ایران سرافراز تبریک عرض کنم.

*س_برچسب‌ها_س*