جمعه 7 اردیبهشت 1403

معاون فرماندارگناوه: روابط عمومی آبفا پاسخگوی مشکلات مردم باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون فرماندارگناوه: روابط عمومی آبفا پاسخگوی مشکلات مردم باشد

گناوه - ایرنا - معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری گناوه گفت: روابط عمومی و امور مشترکین آبفای این شهرستان پاسخگوی مشکلات مردم بخصوص در زمینه قبوض باشند.

به گزارش ایرنا، سروش گرمسیری نژاد روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات قبوض مشترکین آب و فاضلاب این شهرستان افزود: روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان نسبت به اطلاع رسانی و تولید محتوای متناسب با نیازمندی‌های جامعه در حوزه‌های مرتبط با مصرف آب، انشعابات آب و فاضلاب، سیاست‌گذاری‌های تعرفه آب، خرابی کنتور، اصلاح قبوض و سایر موارد برای آگاه‌سازی مردم اقدام کند.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه برخی از مشترکان آب این شهرستان نسبت به قبوض صادرشده گله‌مند هستند، این نشست باهدف پاسخگویی اداره مربوطه و ارایه راهکار و اطلاع رسانی شفاف به مردم برگزار شده‌است.

گرمسیری نژاد گفت: بدلیل وضعیت ایجاد شده ناشی از کرونا و افزایش سرانه مصرف بدلیل مسایل بهداشتی امکان احتمال خطا و اشتباه در سیتسم صدور قبوض آب وجود داشته است و آب و فاضلاب موظف است این مسایل را پیگیری و اطلاع رسانی کند تا شبهات و توقعات مردم برطرف شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری گناوه افزود: روابط عمومی‌های دیگر ادارات این شهرستان نیز در صورتی‌که مشکل و مطالبه‌ای مردم دارند، ورود کرده و پاسخگو باشند.

معاون امور مشترکین اداره کل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: طبق قانون کنتور دستگاه اندازه‌گیری آب مصرفی است و ملاک ما در صدور قبض به عنوان ضامن و شاهد و ناظر درقبال مشترک است.

علی بردستانی افزود: در صدور قبض آب سه مولفه که شامل نوع مصرف خانگی، تجاری و صنعتی، مدت زمان استفاده و مقدار آن است درنظرگرفته می‌شود و به غیر از این نیست.

وی اظهارداشت: پیمانکار این مجموعه با بکارگیری چند کارگر با مراجعه به در منزل تنها اقدام به قرائت شماره کنتور می‌کند و هیچ نقشی در افزایش و کاهش مصرف و آب بها ندارد.

وی گفت: خطایی که ممکن است پیمانکار در زمینه خواندن کنتور انجام دهد اشتباه کردن در قرائت اعداد انگیسی است و مصرف آن از 50 به 100 مترمکعب برسد و دیگر هیچ اتفاقی از پیمانکار نمی‌شود.

معاون امور مشترکین آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: درصورتیکه قبض دست مشترک رسید، باید شماره کنتور و قبض را مطابقت کند و هر زمانی که ثابت شود اشتباه رخی داده است وظیفه داریم اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: برای حل مشکل مردم گناوه در اداره آب و فاضلاب این شهر عزیمت کردم و افرادی که در این زمینه ابهام و سئوالی داشتند، پاسخ داده شد.

بردستانی گفت: پیمانکار را مکلف کردیم، ماموران در زمان قرائت از کنتور عکس بگیرد تا در صورتی‌که مشترک شاکی شد جوابگو باشیم.

وی افزود: هر مشترک آب استان بوشهر نسبت به قبض صادرشده شاکی و اعتراضی داشته باشد باسعه صدر و حوصله بررسی خواهیم کرد.

مدیر آب و فاضلاب گناوه گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا قرائت کنتور از طریق مراجعه به در منازل با دستورالعلمل وزارت نیرو با وقفه سه ماه روبرو و متوقف شد.

علی محمدی افزود: افزایش 20 درصدی مصرف آب در شرایط کرونایی، بالارفتن تعرفه، رعایت نکردن الگوی مصرف و تعیین ضرایب براساس موقعیت شهری از عمده دلایل افزایش نرخ مصرفی در قبوض برخی نقاط شهر بوده است.

وی گفت: عمده قبض‌های صادرشده مشکل‌دار مربوط به پنج هزار مشترک و در محله جاده برازجان و نوروزآباد بوده‌است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اقدام به پالایش و بررسی شد و اصلاح در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در صورتیکه این عده از مشترکان وجهی پرداخت کرده باشند به عنوان بستکار در قبوض آینده آنان ثبت و کسر می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب گناوه افزود: صدور قبض جدید بر اساس قرائت صحیح همراه با عکس چاپ و صادر می‌شود تا درصورت ایجاد مشکلی بتوانیم راحت تر تصمیم بگیریم.

وی گفت: تعویض کنتور آب مشترکان توسط این اداره در صورات خرابی براساس دستورالعمل شاخصه‌هایی دارد د که مکلف به اجرای آن هستیم و در غیر این صورت مشترک باید خود اقدام کند.

محمدی خاطرنشان کرد: دست کاری نکردن، ضربه وارد نشدن و اتصال مستقیم کنتور به پمپ از عمده شاخصه‌هایی است که مکلفیم تعویض کنیم.

وی یادآورشد: برخی از مشترکان بدهی قبل در سنوات گذاشته داشتند که پرداخت نکردند و آنان با مراجعه به اداره توجیه شدند.

در این نشست رئیس شورای اسلامی شهر و مسئول دفتر نماینده حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی در گناوه حضور داشتند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر 55 هزار مشترک آب و فاضلاب دارد.

*س_برچسب‌ها_س*