جمعه 28 اردیبهشت 1403

معرفی خانواده محور بودن شب یلدا در سطح دنیا

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
معرفی خانواده محور بودن شب یلدا در سطح دنیا

امامی گفت: شب یلدا با تلاش‌های سازمان میراث‌فرهنگی ثبت جهانی شد. به همین دلیل، باید خانواده محور بودن شب یلدا را بیشتر در سطح دنیا معرفی کنیم.

نشست مشترک معاونت میراث‌فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی با موضوع یلدای جهانی در ساختمان معاونت میراث‌فرهنگی با حضور علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی و سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: بخش بزرگی از وظیفه ما، حفظ ذخیره‌های فرهنگی و مادی است تا این ذخایر در قالب اخلاق و حماسه بازتولید شود.

او گفت: ما باید میراث معنوی مبتنی بر خانواده را تقویت کنیم. همان‌طور که می‌دانید تقویم ویژه‌ای در تمدن خلیج فارس داریم که تمدنی فوق‌العاده است. پرسش این است که چرا تاکنون ثبت نشده است؟ اما شب یلدا با زحمات دوستان در یونسکو ثبت شد.

امامی تصریح کرد: امسال اولین یلدایی است که این سنت کهن، ثبت جهانی شده است و امروز جمع شدیم تا این مراسم را گرامی داریم و یکی از مهمترین این راهبرد‌ها، حفظ، احیا و بازتولید رویداد‌ها و مناسبت‌های ملی، محلی و میهنی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی افزود: اگر بتوانیم بازتاب رسانه‌ای برای شب یلدا داشته باشیم و خانواده محور بودن شب یلدا را بیشتر در سطح دنیا معرفی کنیم، بسیار ارزشمند است و یک قدم به سیاست توسعه نشاط اجتماعی نزدیک‌تر شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری