چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

معرفی مهمان ویژه و اعلام زمان ثبت نام نمایشگاه کتاب 1403 تهران

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
معرفی مهمان ویژه و اعلام زمان ثبت نام نمایشگاه کتاب 1403 تهران

معرفی مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اعلام زمان ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در این رویداد از مهم‌ترین اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات بودند.

معرفی مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اعلام زمان ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در این رویداد از مهم‌ترین اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات بودند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: گزارش مطالعه و مرور اخبار این هفته کتاب و ادبیات به چهار خبر مهم دارد که اعلام نام مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و زمان ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در این رویداد از مهم‌ترین اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات بودند.

همچنین ارسال 85 عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی کشور ویژه کودک و دیدار ناشران ایرانی با رئیس نمایشگاه کتاب مسقط هم از دیگر اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات هستند.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

معرفی مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انتخاب هند به عنوان مهمان ویژه این نمایشگاه خبر داد.

تفاهمنامه این اتفاق فرهنگی که منجر به گفت‌وگوی بین فرهنگ‌های ایران و هند با محوریت کتاب خواهد شد، بین مسؤولان نمایشگاه تهران و نمایشگاه دهلی نو به امضا رسیده و بر اساس این‌تفاهمنامه در سال 2025 نیز ایران مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو خواهد بود.

ارسال 85 عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی ویژه کودک

بسته ویژه کتاب کودک حاوی 85 عنوان کتاب در 1105 نسخه همزمان با نیمه شعبان توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور به 13 کتابخانه ویژه کودک کشور ارسال شد.

منابع انتخاب شده در این بسته از 43 ناشر از جمله افق، آب، به نشر، جامعه القرآن الکریم، فاطمی، قدیانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابک، یارمند، زغفران، فنی ایران، فندق، گام، محراب قلم، هرمس، رود آبی، پرنده آبی و مدرسه خریداری شده است.

دیدار ناشران ایرانی با رئیس نمایشگاه کتاب مسقط

جمعی از ناشران ایرانی در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط با رئیس این نمایشگاه دیدار کردند.

در این دیدار احمد الرواحی رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط، خلفه الرباح رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب کویت، مصطفی خادمیان مسؤول غرفه جمهوری اسلامی ایران، مرتضی کاردر مدیر نشر هرمس، محمدحسین چراغچی مدیر انتشارات مدرسه، مصطفی مطهری مدیر نشر رود آبی و سیدمسلم سید زین‌العابدین مدیر انتشارات دار زین العابدین حضور داشتند.

ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 اسفند 1402 آغاز می‌شود و ناشران متقاضی حضور در این نمایشگاه می‌توانند با مراجعه به سامانه ketab.ir ضوابط و شرایط حضور در این نمایشگاه را مشاهده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دو شکل فیزیکی و مجازی برگزار خواهد شد و ناشران برای حضور در این نمایشگاه در یک درگاه ثبت‌نام می‌کنند. هر ناشر مجاز است با توجه به ضوابط و مقررات نمایشگاه در هر دو شکل نمایشگاهی (فیزیکی و مجازی) یا صرفاً در شکل مجازی شرکت کند.