جمعه 28 اردیبهشت 1403

مقام صهیونیست: عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل بدون تایید عربستان نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مقام صهیونیست: عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل بدون تایید عربستان نیست

تهران - ایرنا - «اسحاق هرتزوگ» وزیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی و رئیس «آژانس یهود» تاکید کرد که بحرین و امارات بدون تایید عربستان به سمت توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل نرفته‌اند.

به گزارش امروز (یکشنبه) خبرنگار خبرگزاری «رویترز» از قدس، هرتزوگ در گفت وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت که این دو کشور هرگز بدون تایید عربستان قادر به عادی‌سازی روابط با این رژیم نبودند.

سران بحرین، آمریکا و رژیم صهیونیستی جمعه گذشته در بیانیه‌ای مشترکی از ایجاد روابط کامل دیپلماتیک بین منامه و تل آویو خبر دادند. بحرین دومین کشور حوزه خلیج فارس و چهارمین کشور عربی است که تقریبا یک ماه پس از امارات به توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تن داده است.

عربستان همچنان مدعی است که به راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس پایبند است، اما پس از گذشت 18 سال از ابتکار صلح عربی، رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای اشغال دیگر اراضی فلسطینی‌ها انجام داده و آنچنان به تشکیل کشور فلسطینی اعتقادی ندارد.

وزیر خارجه بحرین روز 15 سپتامبر (25 شهریور) به همراه «عبدالله بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حضور خواهند یافت.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*