دوشنبه 23 مهر 1403

ملت ایران از آرمان خود در مورد فلسطین عقب‌نشینی نمی‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ملت ایران از آرمان خود در مورد فلسطین عقب‌نشینی نمی‌کند

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر از توابع شهرستان آزادشهر استان گلستان گفت: ملت ایران هیچگاه از آرمان‌های خود نسبت به مردم مظلوم فلسطین عقب‌نشینی نمی‌کند و لغو راهپیمایی روز قدس به دلیل شیوع کرونا هم مانع این ابراز حمایت نیست.

آخوند ابوبکر خوجملی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به دلیل شیوع کرونا، امسال راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود اما این بدان معنا نیست که ملت ایران، فلسطینیان را فراموش کنند.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم امروز و از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها همچنان فریاد مظلومیت ملت فلسطین و قدس شریف را به گوش جهانیان برسانیم.

این روحانی اهل سنت گفت: رسانه‌ها می‌توانند با پرداختن به مباحث مربوط به آزادی مردم مظلوم فلسطین و برملاساختن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، روز قدس را زنده نگه دارند و در کنار آنها فضای مجازی نیز فرصت خوبی برای اهتمام به آزادی قدس شریف از چنگال دشمنان اسلام است.

آخوند خوجملی تاکید کرد: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان جهان از جمله فلسطینیان است و جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته و برخلاف برخی کشورهای مدعی اسلام‌گرایی، تلاش زیادی برای حمایت از فلسطین و بیت المقدس انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: رهبران و دولتمردان جمهوری اسلامی با وجود تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در 40 سال گذشته از حمایت‌های خود از فلسطین و بیت‌المقدس کوتاه نیامدند و هرگونه سازش و کنار آمدن با رژیم اشغالگر قدس را خیانت به امت اسلامی می دانند.

این روحانی اهل سنت گفت: ملت ایران به ویژه اهل سنت گلستان همواره در دعاها و نیایش خود در ماه مبارک رمضان، آزادی قدس شریف به عنوان یکی از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی را از خداوند متعال مسئلت دارند.

طبق اعلام قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: امروز جمعه همزمان با روز جهانی قدس رهبر معظم انقلاب در ساعت 12 به وقت تهران با جهان اسلام سخن خواهد گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی پخش می شود، در همین راستا برای بهره برداری حداکثری از سخنان رهبر معظم انقلاب در هیچ نقطه ای از کشور هیچ برنامه ای تحت عنوان روز قدس نخواهیم داشت.

ویروس کرونا موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام بهبود یافتن 100 هزار و 564 نفر از مبتلایان کرونا در ایران گفت: تاکنون 129 هزار و 341 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 66 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 249 رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*