یک‌شنبه 15 مهر 1403

منابع طبیعی استان مرکزی نسبت به وقوع آتش سوزی در مراتع هشدار داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
منابع طبیعی استان مرکزی نسبت به وقوع آتش سوزی در مراتع هشدار داد

اراک - ایرنا - روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع آتش سوزی در مراتع و اراضی طبیعی استان هشدار داد و از مردم خواست از انجام هر اقدامی که منجر به بروز حریق در این اراضی شود، خودداری کنند.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن روز یکشنبه به ایرنا استان مرکزی ارسال شد، آمده‌است: پدیده آتش‌سوزی از جمله مهمترین عوامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی است و در صورت وقوع، خسارات سنگین و جبران ناپذیری به این منابع ارزشمند خدادادی وارد می‌کند.

در این اطلاعیه خطاب به مردم طبیعت دوست استان مرکزی به خصوص بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی، روستائیان، دهیاران، شوراهای اسلامی روستا و پایگاه‌های مقاومت بسیج آمده است: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال و افزایش پوشش گیاهی، ضریب وقوع آتش سوزی در این منابع افزایش یافته‌است.

در این اطلاعیه افزوده شده‌است: نیاز است اقشار مختلف مردم و نهادها از انجام هر اقدامی که منجر به آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی می‌شود خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه دود یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، سعی در خاموشی آتش کرده یا با شماره تلفن رایگان و شبانه روزی 1504 امداد جنگل و مرتع در سراسر استان تماس حاصل فرمایید.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*