پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه منیبان

فرهنگی وب‌گاه منیبان

حسن دادشکر معتقد است در حال حاضر تئاتر کودک شرایط و روند خوبی ندارد در صورتی که به عنوان ضرورت اجتماعی، تربیتی و بیان مسائل مشکلات اقشار جامعه است.

یک برنامه ساز مذهبی با اعتقاد بر اینکه دین باوری امری فطری است درباره اینکه چرا برنامه های مذهبی تلویزیون نمی توانند با نسل جوان ارتباط برقرار کنند، تصریح کرد: گاهی خطاها و دورویی ها، دینداران کهنسال را هم دچار خدشه اعتقادی می کند چه برسد به نسل جوان و کم تجربه.

چارلبی دین بازیگری از آفریقای جنوبی که به تازگی با فیلم برنده نخل طلای کن «مثلث غم» دیده شده بود، در 32 سالگی از دنیا رفت.

موعد یک هفته‌ای وعده محمد خزاعی برای شفاف‌سازی درباره افراد ممنوع‌الکار در سینما در حالی به پایان رسید، که هنوز ابهامات بسیاری درباره این مسئله در فضای سینمای ایران وجود دارد.

تورج نصر، دوبلور و بازیگر این روزها مشغول ایفای نقش در سریال تاریخی «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری است. این صداپیشه قدیمی در توضیح شخصیتش در این سریال الف ویژه می گوید: نقش یک خادم فضول را بازی می کنم که در عین حالی که جدی است اما در جاهایی ناخودآگاه نقشش طنز می شود.

فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار این روزها روی پرده سینماهاست، فیلمی با موضوع خاص اجتماعی، یک منتقد سینما، نگاهی جامعه شناختی به این فیلم داشته است.

رضا فیاضی معتقد است دیگر سازندگان فیلم و سریال سمت ساخت کار کودک نمی‌روند به طور مثال مرضیه برومند که در این زمینه مهارت دارد دیگر برای کودکان اثری تولید نمی‌کند.

فرزاد مؤتمن، آیدا پناهنده و بهتاش صناعی‌ها برای ساخت فیلم جدید متقاضی دریافت پروانه ساخت شدند.

تیتراژ پایانی سریال بی‌گناه با شعری از حسین غیاثی، آهنگسازی علیرضا افکاری و صدای علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی و تنظیم بامداد امینی منتشر شد.

به دلیل بروز مشکل فنی ناگهانی و کامل نشدن پاره‌ای از جزئیات فنی اجرا، 2 اجرای نخست نمایش «پدر» لغو و اجرای عمومی اثر از 8 شهریور آغاز می‌شود.

سینمای ایران با بخش ویژه «نقش‌های پارسی» و نمایش 10 فیلم حضوری پر رنگ و چشمگیر در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو دارد.

فیلم کوتاه «فانتزی دوار»، در بخش هنر و تجربه، راهی فستیوال های داخلی و خارجی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد مخالف استفاده از ادبیات خشن و کلماتی که بار معنایی منفی دارد در مواجهه با اهل هنر است؛ چرا که ممکن است افراد خودشان را مخاطب بدانند.

جلسه شورای صنفی نمایش با بررسی شیوه‌های جدید اکران و ایجاد ظرفیت‌های تازه همراه با اعلام زمان شروع نمایش فیلم جدید، برگزار شد.

امروز 28 آگوست، سالروز درگذشت تنها کارگردان تاریخ سینماست که پدر و دخترش به خاطر بازی در فیلم های او برنده جایزه اسکار شده اند؛ جان هیوستون.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص یارانه 10 میلیارد تومانی به «سامانه خرید از کتابفروشی» خبر داد.