یک‌شنبه 15 مهر 1403

مهدی طارمی، چهارمین گلزن برتر تاریخ ایران

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مهدی طارمی، چهارمین گلزن برتر تاریخ ایران

مهدی طارمی با گلزنی مقابل آنگولا به چهارمین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد.

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی با 38 گل در رتبه چهارمین گلزن برتر تاریخ ایران قرار گرفت، او بعد از علی دایی، کریم باقری و سردار آزمون در رتبه چهارم قرار دارد.

مهدی طارمی 38 گل خود را مقابل 20 تیم به ثمر رساند، قرقیزستان (4 گل)، افغانستان، گوام، سوریه (3 گل)، انگلستان، قطر، یمن، عراق، امارات، چین، ازبکستان، کامبوج، آنگولا (2 گل) و مقابل گینه‌نو، هند، الجزایر، فلسطین، بحرین، اروگوئه، روسیه (1 گل) تیم‌هایی بودند که طارمی مقابل آنها گلزنی کرده است.

و این گل‌ها به ترتیب (13 گل) در دیدارهای دوستانه، (7 گل) در مقدماتی جام جهانی 2018،(3 گل) در جام ملت‌های 2019، (7 گل) در مقدماتی جام جهانی 2022، (2 گل) در جام جهانی 2022، (6 گل) در تورنومنت کافا به ثمر رسیده است.

از این 38 گل، 5 گل از روی نقطه پنالتی، 1 گل خارج از محوطه جریمه و الباقی گل‌ها در منطقه تخصصی مهدی یعنی محوطه جریمه رقبا وارد دروازه شده است.

طارمی برای شروع دوران طلایی خود 3 بازی نیاز داشت تا اولین گل خود را برای تیم ملی به ثمر برساند، او در مقدماتی جام جهانی 2018 مقابل گوام در سومین بازی خود دبل کرد و دو گل به ثمر رساند.

مهدی طارمی 38 گل خود را مقابل 20 تیم مختلف به ثمر رسانده است و بیشترین سهم را قرقیزستان با 4 گل در این آمار دارد، هتریک مقابل آنها در تورنومنت کافا و یک گل در دیدار دوستانه در یازدهمین بازی ملی آماری است که طارمی از خود به جای گذاشته است.

در این 38 گل، مهم ترین گل هایی که مهدی طارمی انگلیس به ثمر رساند مقابل انگلیس در جام جهانی 2022 بود، دبل مقابل سه شیرها اتفاق بزرگی برای مهدی طارمی بود و عملکرد فردی او در جام جهانی مقابل قدرتمندترین تیم گروه چشم‌نواز بود.

اما بزرگترین حسرت مهدی طارمی در زندگی فوتبالی این دو صحنه خواهد بود، او در مقابل پرتغال در یک شرایط فوق العاده می‌توانست زمینه ساز اولین صعود ایران در تاریخ جام جهانی باشد، دومین حسرت بزرگ هم صحنه مشکوک به پنالتی و موقعیتی که مقابل آمریکا از دست رفت.

طارمی دیدار با استرالیا، عربستان و ژاپن را تجربه نکرده است و در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا که ایران به مصاف ژاپن رفت در مرحله قبلی مسابقات محروم شد، او در مقابل کره هم موفق به گلزنی نشد تا هنوز طعم گلزنی به تیم‌های قدرتمند آسیا را نچشیده باشد.

مهدی طارمی، چهارمین گلزن برتر تاریخ ایران 2
مهدی طارمی، چهارمین گلزن برتر تاریخ ایران 3
مهدی طارمی، چهارمین گلزن برتر تاریخ ایران 4
مهدی طارمی، چهارمین گلزن برتر تاریخ ایران 5
مهدی طارمی، چهارمین گلزن برتر تاریخ ایران 6
مهدی طارمی، چهارمین گلزن برتر تاریخ ایران 7