پنج‌شنبه 24 خرداد 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

طی حکمی از سوی وزیر امورخارجه، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل به عنوان دبیر کارگروه همکاریهای علمی آموزشی شورای عالی ایرانیان منصوب شد.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: طبق برنامه ششم برخی دانشگاه‌های بزرگ با توجه به توانایی‌هایشان، مأموریت ملی خواهند داشت و به بقیه دانشگاه‌ها هم مأموریت منطقه‌ای محول خواهد شد.

تاریخ برگزاری و نحوه نام نویسی در نهمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا - سامفای دانشگاهی) سال 1401 اعلام شد.

ویرایش جدید تقویم آزمون های علوم پزشکی سال 1401 منتشر و زمان آزمون «ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی» اعلام شد.

رئیس سازمان سنجش گفت: جزئیات اجرایی کنکور 1402 پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان سنجش در شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین تکلیف می شود.

ثبت نام در دوره های کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شد و تا روز سه شنبه 7 تیرماه ادامه دارد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: در حال حاضر عمده ظرفیت گروه علوم ریاضی و فنی خالی می ماند و ظرفیت پذیرش در آن 2.5 برابر بیشتر از داوطلبان این گروه است.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال 1401 یک میلیون و 489 هزار و 220 نفر است کهاین تعداد نسبت به سال 1400 به میزان 9.2 درصد افزایش داشته است.

انتخاب رشته در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 از امروز اول تیرماه آغاز شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه روز گذشته به افزایش ظرفیت دندانپزشکی رأی نداد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش گفت: امسال 2 نفر 81 ساله داریم یک نفر 78ساله و دو نفر 75ساله و سه نفر هم 74 ساله و یک نفر هم 73 ساله در کنکور داریم، 4 نفر هم 13 ساله در کنکور 1401 داریم.

توضیحات عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش درخصوص اخاذی از داوطلبین کنکور سراسری در شبکه‌های مجازی را در این فیلم مشاهده می کنید.

آمار پیرترین و جوان ترین داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری 1401 اعلام شد.

سفیر کشور نروژ با حضور در دانشگاه صنعتی شریف بر همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی و فناوری این دانشگاه با مراکز آموزشی معتبر کشور نروژ تاکید کرد.

رئیس دانشگاه تهران در دیدار با رئیس دانشگاه ارمنستان نسبت به راه‌اندازی شعبه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در کشور ارمنستان، اظهار امیدواری کرد.

براساس اعلام دانشگاه آزاد اسلامی، پذیرفته شدگان دعوت به مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری تخصصی (ویژه استعدادهای درخشان) تا پایان امروز می‌توانند مدارک خود را ارسال کنند.