شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یک هزار نفر از برندگان وام قرض الحسنه یکصد میلیون ریالیِ پویش مردمی حیدری‌ام بانک سپه، اعلام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف ما این است که سهم تعاون در اقتصاد به 25 درصد برسد.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود از ساخت 4 میلیون واحد طرح نهضت ملی دومیلیون آن در این دوره و 2 میلیون نیز در دوره بعدی به سرانجام برسد.

در معاملات اخیر بورس گازی هلند قیمت گاز در اروپا برای تحویل در ماه اکتبر 8.4 درصد افزایش یافت و دلیل آن هم اعتصاب کارگران شرکت شورون در استرالیا بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بازارسازی های جدید دولت در کشورهای آمریکای لاتین پرداخت و تأثیر این اقدامات بر رشد تجارت انرژی پرداخت.

بانک آینده در مورد انتشار گزارشی با عنوان «تورم تحمیلی با ادامه فعالیت یک بانک خصوصی» جوابیه‌ای را ارسال کرد.

امروز وضعیت بازار سرمایه نسبت به دیروز بهتر بوده و تعداد نمادهای منفی کاهش یافته است.

بررسی قیمت لباس مدارس نشان می دهد که قیمت این کالا نسبت به سال پیش به طور متوسط با افزایش 40 تا 50 درصدی مواجه شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار از ثبات قیمت لوازم تحریر در 5 ماه گذشته خبر داد و گفت: در برخی از اقلام مانند خودکار و ماژیک کاهش قیمت هم داشتیم.

عضو مؤسسه تحقیقات خاک و آب گفت: زمین‌های درجه 1 تا 4 اراضی کشاورزی شناخته شده هستند و ایران 18 میلیون هکتار اراضی قابل کشت دارد که بیش از 70 درصد آن، اراضی 3 و 4 است.

هر کیلو گوشت مرغ گرم در بازار با قیمت 78 هزار تومان در حال عرضه است و قیمت روغن به دلیل کاهش قیمت جهانی 15 درصد کاهش یافته است.

نرخ رشد دوازده ماهه نقدینگی در پایان مردادماه 1402 با 10.9 واحد درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به 26.9 درصد رسید.

هم اکنون ترافیک سنگین در محور پل زنگوله قابل مشاهده است؛ همچنین محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

سامانه یکپارچه فروش خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرد که ظرفیت‌های خالی موجود خودروسازان مجددا با شرایط جدید و از طریق این سامانه از روز دوشنبه 20 شهریور تا پنجشنبه 23 شهریور آغاز خواهد شد.

کشورهای اروپایی وابستگی زیادی به برق هسته‌ای دارند و آمارها نشان می‌دهد قزاقستان، نیجر و کانادا اصلی‌ترین تامین کنندگان اورانیوم در این قاره هستند.

بندرعباس - با صدور اخطار معاون اول رئیس جمهور جهت حل تعیین و تکلیف 25 هزار کانتینر و کالاهای رسوبی مانده در بنادر هرمزگان، مدیران عالی رتبه حوزه واردات و صادرات کشور به هرمزگان سفر کردند.