شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: اعتقاد داریم در آینده نزدیک کشورها و اقتصادهای نوظهور، اقتصاد جدید جهانی را ایجاد خواهند کرد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در مرزهای کشور به دلیل موج بازگشت زوار شاهد ازدحام هستیم اما با توجه به برنامه‌ریزی‌ها مشکل کمبود اتوبوس برای جابه جایی زوار نیست.

سمنان - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه آب مهمترین مسئله امروز استان است، گفت: همه از جمله دستگاه قضایی در این موضوع باید کنار مردم باشند.

پیش بینی می شود تولید میوه‌های سردسیری و خشک با 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته به بیش از 11 میلیون و 500 هزار تن در سال جاری برسد.

مدیر عملیات شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با تلاش کارکنان عملیاتی این شرکت از سوزاندن 49 هزار و 260 بشکه نفت خام در گودال‌های سوخت تأسیسات جلوگیری شد.

به مناسبت گرامیداشت نود و پنجمین سالروز تأسیس بانک‌ملی‌ایران‌، مسابقه‌ای با عنوان «95 سال همراهی» در دو بخش عکاسی و خاطره‌گویی برگزار می‌شود.

قیمت سکه امامی نسبت به هفته قبل تفاوت چندانی نداشته و به قیمت 28 میلیون و 384 هزار تومان معامله می شود.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی 1402/7/1 لغایت 1402/7/30 (مسیرهای رفت تا تاریخ 1402/7/30 و مسیرهای برگشت تا تاریخ 1402/8/1) روز دوشنبه 20 شهریورماه آغاز می شود.

سازمان توسعه تجارت برای جذب رایزن بازرگانی در سایر کشورها فراخوان داد و شرایط متقاضیان را اعلام کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به بیان توضیحاتی درباره تأثیر گسترش ارتباطات ایران با کشورهای آمریکای لاتین و توسعه تجارت انرژی پرداخت.

رئیس اداره رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هدف گذاری شده تا پایان سال تعداد رایزنان به 30 نفر برسد، گفت: برای اولین بار نیز دو رایزن بازرگانی زن اعزام شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طبق بخشنامه معاون اول رئیس جمهور که استاندارها هر استان نیز 30 دستگاه اتوبوس به مهران اعزام کنند و از بعدازظهر امروز روال مرزها عادی می‌شود.

گزارشات حاکی از آن است که دولت روسیه پیشنهاد ترکیه برای ازسرگیری اجرای توافق صادرات غلات اوکراین را رد کرده است.

تصمیم دولت چین در ممنوع کردن استفاده از گوشی‌های ایفون توسط مقامات وکارکنان دولتی‌باعث‌شد تا ارزش شرکت اپل 200 میلیارد دلار سقوط کند.

بیشترین میزان افزایش قیمت در میان اقلام مرغداری‌های صنعتی، مربوط به «جوجه یک روزه» (97.1 درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط «تخم‌مرغ خوراکی» (8.4- درصد) است.

در پنج ماه نخست امسال 81 هزار و 521 کیلوگرم زعفران به ارزش 88 میلیون دلار به 47 کشور دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 66 درصد در وزن و 52 درصد در ارزش رشد داشته است.