پنج‌شنبه 3 آبان 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی قدیمی و نفوذ یک سامانه بارشی جدید هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

فرشاد مقیمی، به سمت معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منصوب شد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: توسعه و رفع محدودیت از شبکه برق کشور را از مهمترین برنامه‌های شرکت توانیر برای عبور از اوج بار سال 1404 است.

وزیر نیرو گفت: تامین برق پایدار اوج بار سال آینده به تعمیرات نیروگاهی به موقع در فصل سرد سال وابسته است و با هدف آگاهی بخشی و افزایش مشارکت مردم در برنامه های مدیریت سازوکار جدید ترسیم شود.

مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صمت گفت: در حال حاضر هیچ شاخصی برای ارزش گذاری برند در کشور وجود ندارد در حالی که باید بر اساس ارزش برندها از آنها حمایت کرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد حفظ پایداری در تولید با به کار بردن نهاده با کیفیت و افزایش عملکرد در واحد سطح را برنامه پیش روی وزارتخانه برای تثبیت خوداتکایی در محصول راهبردی گندم اعلام کرد.

مجری طرح خودکفایی گندم از اجرای موفق طرح خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی گذشته گفت و تاکید کرد: واردات گندم صفر شد.

رئیس سازمان بورس از رایزنی با صندوق توسعه ملی، مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه برای حمایت از حقوق سهامداران خبر داد.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهند که کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در 8 ماهه سال جاری میلادی به یک میلیارد و 304 میلیون دلار رسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است به تعاونی‌ها اعتقاد داشت و آن را از منظر انسان نه تراکم سرمایه پیش برد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تکمیل طرح کمربندی شمالی شهرستان اسلامشهر در آینده نزدیک خبر داد.

بانک مرکزی از ابتدای تا 16 مهر ماه امسال، 35 میلیارد دلار و 557 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: بیش از 432 هزار سهامدار در شش ماه نخست سال جاری، در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند.

مراسم آغاز هفته جهانی سرمایه‌گذار با حضور رئیس سازمان بورس، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و جمعی از مدیران بازار سرمایه در تالار سعادت‌آباد برگزار شد.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: یک دهه از تدوین سند تعاونی‌ها گذشته که 21 نهاد موظف به اجرای احکام آن هستند؛ اما فقط 12 درصد احکام اجرایی شده است.

بورس انرژی ایران مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار طی هفته منتهی به روز چهارشنبه یازدهم مهر ماه را 49 هزار و 714 میلیارد ریال اعلام کرد.