جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی 6 هزار تن دانه روغنی گلرنک به ارزش 149 میلیارد تومان انجام شد.

صحابی گفت: اگر بخواهیم امروز صف وام ازدواج را به صفر برسانیم 137 همت منابع لازم است که پیش بینی ما این است که بانکها تا پایان سال 144 همت منابع را جذب کنند و بتوانند تسهیلات را پرداخت کند

در جلسه امروز شورای رقابت موضوع قیمت 4 خودروی جدید سایپا بررسی خواهد شد. در صورت نهایی شدن، به احتمال زیاد تا عصر امروز قیمت ها اعلام شود.

یک مقام مسئول با بیان اینکه سالانه 300 کیلومتر از خطوط آبرسانی درشبکه آب وفاضلاب کشور اصلاح ونوسازی می‌شود گفت: میزان واقعی هدر رفت آب ناشی ازفرسودگی شبکه آبرسانی 15.7 درصد است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای مهر با انجام 110 هزار مگاوات برنامه تعمیراتی آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در حال اجرای طرح‌هایی برای استفاده از ظرفیت خط لوله گوره - جاسک به‌منظور تأمین خوراک پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: رونق تولید و افزایش اشتغال‌زایی از مهم‌ترین دستاوردهای راهبردی تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی است.

بررسی صورت‌های مالی تلفیقی ایران‌خودرو و سایپا از سال 97 به این سو نشان می دهد که هزینه تمام شده تولیدات این شرکت ها بیش از مبلغ حاصل شده از فروش محصولاتشان بوده است.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس را به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت 31 استان و جنوب کرمان ابلاغ کرد.

وزارت جهاد کشاورزی در مذاکرات مدیریت آفلاتوکسین پسته صادراتی با کمیسیون بهداشت اتحادیه اروپا بر اهتمام ایران برای ارایه محصول سالم به شهروندان خود و دیگر کشورها تاکید کرد.

وزیر صمت گفت: امروز حجم صادرات نوشت افزار کمتر از 3 میلیون دلار است؛ بنابراین باید بازارهای صادراتی خود را گسترش دهیم.

تبریز - معاون امور زراعت وزرات جهاد کشاورزی گفت: استان آذربایجان شرقی رتبه برتر کشور در زمینه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را به خود اختصاص داده است.

تبریز - رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری 24 هزار تن بذر گندم آبی و دیم و 400 تن بذر جو از سوی شرکت‌های تولیدکننده بذر در استان تولید شد.

تبریز - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برداشت بیش از دو هزار و 800 تن ذرت علوفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

تولید صدف بابیلون اسپیرال، فرصت مناسبی برای ارزآوری کشور فراهم کرده که محققان علوم شیلات، مطالعات مربوط به آن را انجام داده و بازارهای هدف آن را شناسایی کرده اند.

تهران - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن را نیز غیرقانونی دانست و از مردم خواست، فریب سوداگران را نخورند.