شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس انحمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: با توجه به عدم تدوین شیوه‌نامه تامین قطعات خودروهای وارداتی، واردات خودرو و قطعه خواهیم داشت.

از امروز تا پنجشنبه سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو به منظور ویرایش اولویت‌بندی برای متقاضیان اولین و دومین دوره سامانه یکپارچه که موعد تحویل 1403 دارند، فعال می‌شود.

یک اندیشکده اعلام کرد که فعالیت روسیه به اندازه پیش از تحریم ها است.

ایلام - مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: با توجه به عادی شدن تردد زوار بعد از ایام اربعین، فعالیت تجاری گمرک مهران از سرگرفته شده و از صبح امروز صادرات در این مرز آغاز شده است.

سمنان - رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال زراعی کنونی که به انتهای آن نزدیک می‌شویم، سمنان به عنوان دومین استان کم بارش کشور، معرفی شد.

انتظار می رود شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه با رشد خفیف مواجه شود.

اهواز - مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: 128 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به شبکه آبیاری نوین کشاورزی مجهز شد.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: با اجرای طرح تولید قراردادی هم درآمد و هم بهره‌وری تولیدات عشایر کشور افزایش می‌یابد.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: در حال حاضر تعاونی‌ها با نزدیک به 100 هزار شرکت در حوزه‌های مختلف اقتصادی از قبیل صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات، بهداشتی و درمانی، مسکن و... مشغول به کار هستند

یک نوع انگور دانه درشت در ژاپن به نام یاقوت رومی به بار می‌نشیند که هر دانه آن اندازه یک توپ پینگ پنگ است. یک خوشه این انگور در یک مزایده 12 هزار دلار به فروش رسید.

قیمت سکه امامی نسبت به دیروز با کاهش قیمت 300 هزار تومانی مواجه شده است.

فائو در اجلاس بین المللی تهران خواستار اقدام جهانی برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار شد.

کرمانشاه - فرمانده انتظامی قصرشیرین از کشف بیش از 28 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین خبر داد.

معاون ستاد هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: در یکی از طرح‌های کشاورزی کشور که به کمک فناوری هوش مصنوعی انجام شد، مصرف آب تا 25 برابر کاهش یافت.

هیئت وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شواری عالی مناطق آزاد عوارض واردات کالا به هر یک از مناطق آزاد را اعلام کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش سرمایه گذاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون از 170 میلیارد تومان به 270 میلیارد تومان در دولت سیزدهم انجام خواهد شد.