دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: برای نوسازی بافت‌های فرسوده راهکارها و بسته‌های تشویقی متناسب با هر منطقه و محله برای مردم و توسعه گرها و سرمایه گذاران تهیه و ارائه شده است.

آبادان - با پایان بازگشت زائران اربعین و آمادگی کشور عراق، صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز شلمچه از سرگرفته شد.

ارومیه - مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی با بیان اعلام خبر آغاز خرید توافقی سیب صنعتی در استان گفت: تاکنون 400 تن سیب صنعتی در استان خریداری شده است.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امسال بیش از 10 میلیون تن گندم خریداری شد که حدود 40 درصد آن از سوی تشکل‌های تعاون روستایی انجام شد.

مجتبی حمیدیان از بهره برداری مجموعه پرعیارسازی 3 میلیون تن ورودی تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: ظرفیت ده میلیون تنی دیگری نیز تا دو ماه آینده به مجموعه پرعیارسازی اضافه می شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس درگزارش اعلام کرد: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی تا انتهای خرداد امسال نسبت به دوره مشابه بلند مدت 14 درصد کاهش یافته است.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: مجموعه فعالیت‌های مطالعاتی انجام‌شده در دو سال گذشته، به شناسایی ظرفیت تولیدی بالاتر در 6 مخزن به‌مقدار 250 هزار بشکه در روز منجر شده است.

با مختومه شدن جلسه تجدید نظر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آتی برخی ازفعالان معتقدند هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم 23هزارتومان و بعضی این عدد را بیش از 20هزارتومان پیش بینی کرده اند.

برخی از تولیدکنندگان در تماس با خبرگزاری مهر از سخت گیری های سازمان ملی استاندارد برای چاپ علامت استاندارد جدید روی کالاهای جدید گلایه کردند.

بررسی ها نشان می دهد که 90 درصد مشکلات رسوب کالا در بندر شهید رجایی مربوط به آماده نبودن اسناد کالا و مشکلات ارزی و 10 درصد مربوط به تورم است.

کارشناس انرژی گفت: از برنامه ششم توسعه تاکنون تنها پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به بهره‌برداری رسیده‌و تا ظرفیت یاد شده در برنامه ششم توسعه 500 هزار بشکه در روز فاصله وجود دارد.

بر اساس ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک تجارت از ابتدای مهر ماه، پذیرش و تبادل چک‌های صیادی نسل اول در سامانه چکاوک را متوقف خواهد کرد.

نشست تغییر اقلیم، منابع آب و بهره‌برداری پایدار در 22 شهریور امسال برگزار می شود.

هشتمین مرحله فهرست کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی برای تخصیص ارز از سوی وزارت جهاد کشاورزی منتشر شد.

شاخص کل بورس با اصلاح نزدیک به 1000 واحدی همراه شده است اما شاخص کل هم وزن مثبت است.

هم اکنون ترافیک سنگین در محور پل زنگوله تا حد فاصل سیاه بیشه مشاهده می شود.