پنج‌شنبه 3 آبان 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاملات سومین روز از هفته کاری بازار بورس در حالی با محدودیت دامنه نوسان یک درصدی برگزار شد که شاخص کل بورس تهران کاهش 7765 واحدی را تجربه کرد.

اسلامشهر - مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: در دو نقطه این کمربندی تلاقی با خطوط ریلی و بخشی از محوطه راه آهن وجود داشت، که برای رفع آن توافق کلی با شهرداری اسلامشهر وجود دارد.

در بازار طلای تهران امروز (دوشنبه 16 مهر) هر قطعه سکه طرح جدید با کاهش 450 هزار تومانی نسبت به دیروز، 49 میلیون و 295 هزار تومان دادوستد می‌شود.

از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، تجارت خارجی کشور به استثنای نفت خام نفت کوره، نفت سفید و بدون احتساب صادرات از محل تجارت چمدانی به 58.3 میلیارد دلار رسید.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران گفت: به خودروساز اجازه صادرات خشکبار داده می‌شود تا خودرو وارد کند اما با ورود آن‌ها به این بازار کیفیت و اعتبار ایران کاهش یافته است.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای ترتیبات اجرایی مرتبط با «آیین نامه اجرایی پذیرش اوراق گام» بابت پیش پرداخت تخصیص ارز واردات را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

زوددویچه تسایتونگ، پرتیراژترین روزنامه آلمان، در گزارش جدید خود از قصد کاهش چشم‌انداز رشد اقتصاد آلمان توسط وزارت اقتصاد این کشور خبر داد.

وزیر صنعت طی حکمی وجیه‌الله جعفری را به سمت معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت منصوب کرد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: برنامه‌ریزی هایی برای اجرای 14 مگاپروژه صنعت برق با هدف کاهش ناترازی در اوج بار سال 1404، صورت گرفته است.

نرخ بیکاری 25 استان در تابستان امسال تک رقمی بود. کمترین نرخ بیکاری برای استان مرکزی با 4.3 درصد و بیشترین نرخ بیکاری برای استان سیستان و بلوچستان با 14درصد است.

براساس شیوه نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حراج شمش طلا در این مرکز هر هفته و از طریق سامانه معاملات این مرکز (market.ice.ir) برگزار می‌شود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: در 50 سال اخیر بارش‌های کشور با روند کاهش یک میلی‌متر در هر سال مواجه بوده و میانگین دمای هوا نیز در هر دهه با آهنگ 0.4 درجه افزایش یافته است.

با حکم وزیر نیرو ابوالفضل عسگری به عنوان مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی منصوب شد.

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: 90 درصد برق از نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود، صرفه‌جویی مصرف سوخت در فصل سرد سال نقش مهمی در تأمین سوخت کافی برای واحدهای نیروگاهی دارد.

به نظر می رسد خودروسازان مجدد به سیاست های قدیمی خود یعنی دپوی خودرو به بهانه های مختلف و البته تولید خودروهای ناقص روی آورده اند.

بر اساس شیوه نامه نحوه برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادله ارز و طلای ایران حراج سکه طلا در این مرکز هر هفته و از طریق سامانه معاملات این مرکز (market.ice.ir) برگزار می‌شود.