چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اصفهان - مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از بازگشت 12 هزار و 416 زائر اربعین اصفهانی از مبدا فرودگاه نجف عراق به کشور خبرداد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: تا پایان سال 60 فروند هواپیماها که در مدل‌های مختلف خریداری شده وارد چرخه سرویس‌دهی می‌شوند.

کرمانشاه - با توجه به اینکه پرداخت وام ودیعه مسکن آخرین اولویت بانک‌هاست هم اکنون بیش از 8000 متقاضی کرمانشاهی در وضعیت بلاتکلیفی دریافت این وام از سوی بانک‌های عامل قرار دارند.

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: 30 هزار مگاوات برق توسعه انرژی تجدید پذیر در برنامه هفتم توسعه دیده شده است.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با حضور در هشتمین نمایشگاه تخصصی فولاد و اولین نمایشگاه صنعت، ابزار آلات و ماشین آلات صنعتی، دستاوردها و توانمندی های خود را در معرض نمایش گذاشت.

نود و پنجمین سالروز تاسیس بانک ملی ایران، گرامیداشت تاسیس نهادی است که فصل جدیدی در سپهر اقتصادی ایران عزیزمان آغاز کرد.

همدان - ملایر به عنوان چهارمین قطب تولید انگور کشور که عنوان «شهر جهانی انگور» را نیز بنام خود کرده با مشکلات فراوانی درمسیر تولید این محصول زراعی مواجه است.

بررسی وضعیت تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان درپایان مرداد ماه 1402 نشان می دهد که این تسهیلات نسبت به پنج ماهه 1401 معادل 261.4 درصد افزایش داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آئین نامه واردات خودروهای کارکرده را حدود 3 هفته پیش تحویل هیأت دولت دادیم.

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (20 تا 26 شهریور) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: عملیات با اعزام و پذیرش حدود 236 هزار زائر در ترمینال سلام به پایان رسید که شاهد رشد 29 درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.

به رغم دو دهه تعلل، با اقدام عاجل دولت در اجرای ابرپروژه ریلی اردبیل - میانه، به زودی با حرکت اولین قطار به سمت اردبیل و توقف آن درایستگاه «آقا باقر» این استان به شبکه سراسری ریلی متصل می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: 14 هزار و 500 تقاضا برای طرح واگذاری زمین در حال بررسی است و زمین‌های با ارزش بیش‌از یک میلیارد تومان به متقاضیان واگذار می‌شود.

سازمان توسعه تجارت ایران در بخشنامه‌ای نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات پتروشیمی، پالایشی و فرآورده‌های نفتی را ابلاغ کرد.

در محور چالوس مسیر پل زنگوله تا سیاه بیشه بار ترافیکی سنگین و محور چالوس دارای مه گرفتگی در ارتفاعات و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

افزایش صندوق های سرمایه گذاری، عدم انتشار به موقع اخبار مهم در بازار سرمایه و عدم تحلیل پذیری بازار سرمایه باعث شده ماهیت سرمایه گذاری در بورس به خطر بیفتد.