پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر عامل ایران خودرو در نامه‌ای به سازمان بورس اعلام کرد که موضوع واگذاری سهام ایران خودرو متعلق به شرکت‌های فرعی و وابسته بعد از تجدید ارزیابی دارایی ها، کلید می خورد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از تمدید یک هفته‌ای برای دریافت سود سهام عدالت متوفیان در سال 1402 خبر داد.

مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: در 10 ماه نخست امسال بیش از 500 میلیارد تومان حق بیمه صندوق بیمه حوادث طبیعی توسط توانیر از مشترکان اخذ و به حساب خزانه واریز شده است.

پژوهشگاه صنعت نفت به‌دلیل انجام تحقیقات منحصربه‌فرد میان اعضای جی‌ئی‌سی‌اف در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل و عملیاتی کردن این تحقیقات، جایزه 2024 مجمع کشورهای صادرکننده گاز را دریافت کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: بالاترین میزان شناسایی مودیان جدید مالیاتی در سال‌های 1400 تا 1402 رخ داده است، شناسایی درآمدهای آنان در دستور کار است که به تامین مالی بودجه منجر می شود.

امکان ثبت‌سفارش خودروهای وارد شده به مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی قبل از تاریخ 19 دی ماه سال 1402 به سرزمین اصلی در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.

مهلت انتخاب خودرو برای ثبت‌نام کنندگان خودروهای وارداتی که اسفند پارسال 500 میلیون تومان در حساب وکالتی خود مسدود کرده بودند، امشب به پایان می رسد.

روند توسعه و نوسازی ناوگان با تحقق واردات اتوبوس بین شهری و تأمین بخشی از ناوگان مورد نیاز در حوزه اتوبوسی در آینده نزدیک آغاز و عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، آمار صدور پروانه ساختمانی و آغاز فرآیند نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری را از ابتدای دولت سیزدهم بیش از 235 هزار واحد عنوان کرد.

تهران - مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی از ارائه 35 میلیون خدمت رایگان به مناطق محروم در حوزه واکسیناسیون، درمان، تشخیص، آموزش و ترویج و مدیریت بیماری‌های دامی توسط جهاد دامپزشکی خبر داد.

رییس مرکز پژوهشهای مجلس گفت: فرار مالیاتی بیشتر به دلیل روش سنتی در نظام مالیاتی رخ می‌دهد و هر قدر به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم در جلوگیری از فرار مالیاتی موفق خواهیم بود.

استان‌های نفتی آرژانتین تهدید کرده اند در صورتی که رییس جمهور جدید این کشور بر اجرای سیاست خود برای کاهش بودجه استان‌ها اصرار کند تامین نفت برای دیگر نقاط این کشور را متوقف می‌کنند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تعرض فوری یک‌هزار و 912 هکتار از زمین‌های دولتی در 11 ماه امسال خبر داد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: در حوزه نرخ بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری تابع سیاست‌های مراجع ذی‌صلاح و تصمیم‌گیر است و با متخلفان و گران‌فروشان برخورد خواهد کرد.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: امسال با استفاده از ظرفیت یک شرکت دانش بنیان 110 هزار خانه گرانقیمت در تهران شناسایی شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با اتصال نخستین واحد گازی نیروگاه سبزوار به شبکه سراسری برق کشور از مرز 75 هزار مگاوات گذشت.