پنج‌شنبه 3 آبان 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

پیرو انتشار خبری در خبرگزاری مهر با عنوان «مدیرعامل راه آهن: نرخ گذاری دولتی در حوزه حمل و نقل ریلی باید حذف شود»، ضمن تکذیب این خبر، جوابیه‌ای صادر کرد.

معاونان راه‌آهن‌های ایران و ترکمنستان، توافق کردند مبادله قطارها در مرز ریلی سرخس به 400 دستگاه واگن در شبانه‌روز افزایش یابد.

مصوبات یکصد و بیست و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ابلاغ شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، طی حکمی «یونس الستی» را به‌عنوان معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های این وزارتخاته منصوب کرد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه هر نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی 1800 کیلووات ساعت برق در سال تولید می‌کند گفت: تا پایان سال تعدادی واحد تولید برق تجدید پذیر به مدار می آید.

در سال جاری توافق نامه انتقال گاز از روسیه به ایران در دولت گذشته منعقد شد و در صورتی که این توافق نامه منجر به قرارداد شود ایران امکان واردات 300 میلیون مترمکعب گاز در روز را دارد.

رئیس کمیسیون صادرات جامعه کفش ضمن اشاره به اینکه مواد اولیه داخلی بسیار گران‌تر از مواد خارجی است، گفت: برآوردهای میدانی نشان می دهد که قاچاق کفش نسبت به 2 سال قبل 70 درصد افزایش یافته است.

با تلاش متخصصان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، عملیات فنی فاز نخست واگذاری انشعاب برق به ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در شهر تهران به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: شرایط کشور ایجاب می‌کند که از سیاست‌های غیرقیمتی و تنوع سبد سوختی با استفاده از CNG برای کنترل و مدیریت مصرف سوخت بهره بگیریم.

چین از ترکیه به دلیل اعمال تعرفه‌های سنگین روی خودروهای برقی به سازمان جهانی تجارت شکایت کرد.

تالارهای بورس کالای ایران در روز چهارشنبه 18 مهر ماه میزبان عرضه 344 هزار و 477 تن انواع کالا و محصول هستند.

مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات واحدهای ساخته شده در دولت سیزدهم، اعلام کرد که تا پایان دولت سیزدهم، بیش‌از 560 هزار واحد از طرح نهضت ملی تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

بانک مرکزی در راستای تعیین دقیق سازوکار اخذ مجوز و پایش ابزارهای تأمین مالی زنجیره تولید، «ضوابط ارائه خدمات تأمین مالی زنجیره تولید توسط مؤسسه اعتباری» را تصویب و به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

بیست و یکمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران امروز چهارشنبه مورخ 18 مهرماه 1403، برگزار می‌شود؛ ثبت نام اولیه برای شرکت در این حراج روز گذشته پایان یافته است.

قیمت رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی امروز (چهارشنبه 18 مهر 1403) برای هر دلار آمریکا به صورت اسکناس به 49 هزار و 944 تومان و برای حواله به 47 هزار و 476 تومان رسید.

وزیر صمت با اشاره به تغییر ساختار وزارتخانه و ادغام معاونت حمل و نقل در معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات گفت: وزارت صمت نباید وارد مباحث اجرایی شود و باید به سیاستگذاری بپردازد.