شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بلومبرگ گزارش داد که روسیه قصد دارد به کشورهای بریکس پیشنهاد ایجاد یک نظام بانکی مستقل از سیاست را مطرح کند.

در حالی که برخی اجرای طرح رجیستری را به عنوان یکی از علل شکل‌گیری مفاسدی مثل کوروش‌کمپانی مطرح می‌کنند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با اجرای این طرح شاهد کاهش 15 میلیارد دلاری قاچاق هستیم.

در حال حاضر حدود 50درصد از کالری دریافتی جهان به طور مستقیم از غلات به دست می‌آید. در این میان، برنج، گندم و ذرت به عنوان غلات اصلی و البته اخیرا با میزان کمتری سورگوم و ارزن ظهور کرده‌اند.

سفیر ایران در آفریقای جنوبی گفت: واردات گوشت گرم گوسفندی و گوساله از آفریقای جنوبی به مقصد ایران آغاز شد.

نماینده جامعه کارگری وعضو شورای عالی کار گفت: فرصت زیادی از دست رفته وجامعه کارگری تقاضا دارد هرچه سریع‌تر شورای عالی کار با محوریت تعیین سبدمعیشت واقعی ومتعاقب آن دستمزد 1403 تشکیل جلسه دهد.

وزیر جهاد کشاورزی حضور پای صندوق رأی را ادای تکلیف ملی و شرعی دانست و از مردم ایران برای حضور فعال و گزینش اصلح در انتخابات دعوت کرد.

وزیر نفت گفت: توسعه صنعت گاز در جهان و تحقق امنیت عرضه و تقاضای گاز طبیعی در بازارهای جهانی مستلزم صلح جهانی و سیاست‌زدایی از تجارت انرژی است.

وزیر راه و شهرسازی با حضور در مسجد لویزان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد وگفت: مشارکت پرشور مردم در انتخابات برای مسئولان تعهدآور است و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

نشست فوق‌العاده وزارتی هفتمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) با حضور وزیر نفت در الجزیره برگزار شد.

رییس پیشین اتاق بازرگانی ایران و کویت گفت: کویت هنوز در دادن ویزا به تاجران به ویژه ایرانی سختگیری زیادی دارد.

گرگان - مدیر کل گمرکات گلستان از صادرات حدود 260 تُن انواع کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی استان به ارزش تقریبی 141 میلیون دلار در نیمه نخست امسال خبر داد.

رئیس کل بانک مرکزی دستور داد ظرف سه روز آینده جلسه کارگروه تخصصی رفع موانع تأمین مالی طرح ملی نهضت ملی مسکن را با حضور مقامات ذیربط تشکیل دهد.

آستارا - رئیس کل گمرک ایران گفت: با راه اندازی پل مرزی جدید آستارا در هفته‌های آتی گمرک آستارا در محل پل جدید مستقر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش ازیک میلیون و 759 هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال اجراست، از کاهش هزینه صدور پروانه ساختمانی بعد از پیگیری‌ها و مصوبه جدید مجلس خبر داد.

نهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه برنامه و بودجه سال 1403 کل کشور با حضور جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونان و رؤسای امور سازمان تشکیل شد.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در نشست بانک زیرساخت آسیایی به مصر سفر کرده است با محمد معیط وزیر دارایی مصر دیدار و درباره تحولات روابط دو جانبه گفت و گو کرد.