پنج‌شنبه 3 آبان 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، همسو با فرمان مقام معظم رهبری برای رشد 8 درصدی در اقتصاد، سالانه 8 درصددر طول برنامه هفتم توسعه رشد خواهد داشت

تمرکز سرمایه‌گذاران بر اتفاق‌های خاورمیانه موجب شد تا قیمت نفت در معامله‌های روز سه‌شنبه بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یابد.

معاون نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان از ورود 437 میلیون متر مکعب حق‌آبه ایران به کشور خبر داد.

سازمان بنادر و دریانوردی در 6 ماهه امسال، بیانگر تخلیه و بارگیری 81 میلیون تن کالا و انجام عملیات کانتینری به میزان یک میلیون و 499 هزار TEU و جابه‌جایی 9.5 میلیون مسافر است.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: جایزه نت به دلیل بهره وری سرمایه اهمیت بالایی دارد، در شرایط کنونی منابع مالی خوبی برای سرمایه گذاری نداریم و بودجه موجود صرف مسائل جاری می‌شود.

وزیر نیرو گفت: در صنعت نیروگاهی کشور نیروهای انسانی متخصص و زحمتکشی حضور دارند که باید با هدف افزایش انگیزه، حمایت و پشتیبانی کاملی از آن‌ها صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با هدف حضور در نشست بررسی وضع نگهداشت و افزایش تولید شرکت نفت فلات قاره ایران در این شرکت حضور یافت.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان امسال یک میلیون و 350 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از بهره‌برداری چهار سامانه آب‌شیرین‌کن در دو استان هرمزگان و بوشهر تا پایان سال خبر داد.

شاخص کل بازار سرمایه امروز سه‌شنبه 17 مهر کار خود را با افزایش 2290 واحدی شاخص کل آغاز کرد و در مجموع با 3402 افزایش به پایان برد.

عضو کمیسیون انرژی گفت: قرارداد گازی ایران و روسیه که در دولت قبل ناتمام ماند در حال پیگیری است و در صورت اجرایی شدن آن امکان واردات 300 میلیون متر مکعبی در روز وجود دارد.

رئیس سندیکا کنسرو ایران با اشاره به تثبیت قیمت کنسرو ماهی، گفت: دلیل عدم افزایش قیمت این محصول، واردات تون ماهیان و تنظیم بازار این کالای اساسی بوده است.

احمد کارگر مدیرعامل کارخانه خودروسازی سایپا در سوریه گفت: در حمله رژیم صهیونیستی به سوریه به سوله های تولید خودرو هیچ خسارتی وارد نشده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: نرخ‌گذاری دولت در زمینه حمل‌ونقل ریلی با توجه به افزایش هزینه‌های نگهداری و نگهداشت ناوگان‌ها، یک مانع جدی برای نوسازی و به‌سازی در این حوزه است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موسسه کار و تامین اجتماعی بازوی فکری قدرتمند برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

رئیس سازمان ملی بهره وری گفت: برای تمام شرکت‌ها کارنامه بهره وری صادر شده است که مردم هم می‌توانند عملکرد بهره وری شرکت‌ها و پاداش آنها را ببیند.