پنج‌شنبه 3 آبان 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سرپرست مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی گفت: ایران در چهارراه ترانزیت ریلی شرق و غرب - شمال و جنوب قرار دارد، که یک معبرِ ترانزیتِ امن و مقرون به‌صرفه به شمار می‌رود.

واقعی سازی قیمت‌ها و اعمال تعرفه‌های پلکانی برای مشترکان پرمصرف یکی از راه‌های کاهش ناترازی گاز در فصل زمستان است، موضوعی که باید برای آن سازوکاری در نظر گرفت تا بازدارندگی کافی داشته باشد.

اهواز - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیش از 28 هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران خوزستانی پرداخت شده و 43 میلیارد تومان پرداخت نشده است.

بیستمین جلسه حراج سکه طلا با تخصیص 17 هزار و 946 قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید.

بر اساس داده‌های انجمن صادرکنندگان جنوب شرقی آناتولی، تولیدکنندگان فرش در ترکیه طی 9 ماه نخست سال جاری، موفق به صادرات 429 میلیون و 566 هزار مترمربع فرش به 181 کشور و منطقه آزاد شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به شرکت های هواپیمایی و عوامل فروش بلیت آنها در خصوص سوء استفاده از شرایط غیرمترقبه خبر داد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: تعیین تکلیف اموال منقول در 6 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 1400 با رشد 548 درصدی به رقم 20 هزار و 500 میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان شیلات ایران از اختصاص 15 هزار استخر دو منظوره برای انجام فعالیت‌های آبزی‌پروری خبر داد و گفت: تاکنون 5 هزار و 500 استخر ماهی‌دار شده‌اند که نشان از پیشرفت بیش از 30 درصدی دارد.

رئیس موسسه تحقیقات پنبه از ایجاد مزارع الگویی به منظور افزایش ضریب نفوذ دانش و معرفی ارقام جدید به‌ویژه در راستای تغییر اقلیم و استفاده از آب‌های نامتعارف در کشت پنبه خبر داد.

مدیرکل دفتر آبخیزداری منابع طبیعی گفت: 730 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه و اجرای آبخیزداری و آبخوانداری در سطح 90 میلیون هکتار از اراضی باقیمانده در قالب برنامه هفتم و هشتم نیاز است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: استفاده از امکانات و تجهیزات نوین برای ارتقای عملکرد یگان‌های حفاظت از اراضی کشاورزی ضروری است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که 20 درصد باقی مانده مطالبات گندم‌کاران به زودی پرداخت خواهد شد، گفت: از امسال پول گندم در یک ردیف جداگانه قرار خواهد گرفت تا با مشکلات فعلی مواجه نشویم.

طی حکمی از سوی معاون سیاست گذاری و راهبری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، علیرضا نظری، سرپرست مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار شد.

پیک تقاضای مصرف برق در هفته بیست و نهم سال جاری به 57 هزار و 548 مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 8.51 درصد رشد داشت.

وزیر نیرو گفت: در حال تلاش هستیم برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین مالی کرده و برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی را به قیمت واقعی خریداری کنیم تا جذابیت اقتصادی داشته باشد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مدیران بزرگترین مجتمع گازی کشور نگاه بسیار ویژه‌ای به دانش‌بنیان‌ها و سازندگان داخلی دارند. با بیش از 100 شرکت داخلی و دانش‌بنیان همکاری بسیار نزدیکی داریم.