سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

دیروز بعد از 5 ماه اوراق مالی اسلامی منتشر شده و برخی معتقدند انتشار این نوع اوراق اولین گام به سوی سیاست انبساطی پولی است.

اصفهان - عوارض آلایندگی به دومین شهر آلوده ایران، اصفهان که رکورددار آلودگی هوا در بین 9 کلانشهر کشور است طی 18 ماه گذشته داده نشده است و متولیان علت این تاخیر را تغییر قانون عنوان می‌کنند.‌

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برای پیشبرد طرح های توسعه ای خود و تامین اعتبارات مورد نیاز به حمایت سهامداران، ورود سرمایه گذاران جدید و بورسی شدن شرکت نیاز دارد.

سمنان - «نهضت ملی مسکن» از طرح‌های دولتی محسوب می‌شود که در استان سمنان با چالش‌هایی روبرو شده است اما مسئولان عقیده دارند که با بسیج تمام امکانات به دنبال رفع مشکلات هستند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از نقش مصرف کودهای یارانه‌ای در افزایش معنادار تولید محصولات اساسی در سال جاری خبر داد.

شاهمیرزایی گفت: دستاوردهای کسب‌شده در صنعت پتروشیمی ایران به همت و تلاش نیروهای متخصص کشور سبب شده است شاهد تقاضا برای همکاری‌های تخصصی پتروشیمیایی از سوی برخی کشورها باشیم.

آخرین وضعیت جوجه‌ریزی استان‌ها و افزایش و پایداری گوشت مرغ در قرارگاه امنیت غذایی بررسی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: با تداوم گرمای هوا و رکورد شکنی های پی در پی مصرف برق کشور، شنبه هفتم مردادماه، برق 30 سازمان ملی و استانی پرمصرف دیگر در شهر تهران قطع شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید در تامین اتوبوس برای تردد در شهرهای جدید خبر داد.

رئیس سازمان امور مالیاتی شرایط پذیرش سود پرداختی به سپرده گذاران بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی را ابلاغ کرد.

مشهد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: انشعاب آب 6 اداره پرمصرف در این کلانشهر مطابق مصوبات قرارگاه عملیات پایش آب مشهد قطع شد.

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: تمام استان‌ها برنامه 10 ساله برای اجرای مراحل کاشت و نگهداری نهال‌ها تهیه کرده‌اند و عملیات گودبرداری و مقدمات کاشت آغاز شده است.

کردی گفت: هفته گذشته در روز 2 مرداد بیشترین میزان اوج مصرف با عدد 72 هزار و724 مگاوات به ثبت رسید که یک رشد تاریخی 4.6 درصدی را نسبت به اوج مصرف پارسال نشان می دهد.

تجمیع تبصره 14 در ضمن بودجه عمومی، مولدسازی درآمدهای دولت، ارائه لایحه بودجه به‌صورت دوسالانه و تکلیف طرح‌های عمرانی طولانی شده از جمله موارد مطرح شده در نخستین جلسه ستاد بودجه سال 1403 بود.

بازار جهانی در دنیا با خبرهای متفاوت واکنش گوناگونی نشان داده به طوری که سهام تسلا ریزش داشته و وال استریت با ریزش بسته شد.

اعطای هرگونه تسهیلات اعم از ارزی و ریالی قبل از اخذ شماره پیگیری از سامانه سمات ممنوع بوده و بروزرسانی مانده و وضعیت بدهی اشخاص می‌بایست به صورت برخط به سامانه سمات اعلام گردد.