سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور با اشاره به برنامه های وزارت نیرو برای تامین آب شرب گفت: 250 طرح تامین و استحصال آب در کشور در حال انجام است.

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل 6 میلیون و 492 هزار و 456 تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

مجلس در حالی در سال پایانی خود با تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرده که به اعتقاد فعالان اقتصادی، عمده مشکلات مربوط به بازار و گرانی ریشه در اقتصاد کلان، نظام بانکی و قوانین متناقض کشور دارد.

جلسه شورای عالی نظارت برای بررسی انتخاب حسین سلاح ورزی به ریاست اتاق بازرگانی ایران که قرار بود امروز (شنبه) صبح برگزار شود به روز دوشنبه موکول شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با احتساب 50 هزار واحد جدید، تعداد واحدهای تحویل متقاضیان شده توسط بنیاد در دولت سیزدهم به 197 هزار واحد می‌رسد.

در ادامه برگزاری 43 نوبت حراج هفتگی و 7 مرحله پذیره‌نویسی اوراق مالی اسلامی دولتی در سال گذشته، اولین مرحله حراج این اوراق در سال 1402، روز سه شنبه 10 مردادماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

نعمت‌اله کریمی گفت: در شرایط تحریمی کشور، صرافی‌های مجاز و قانونمند نقش مهمی در انجام امور ارزی کشور دارند و بانک مرکزی هم با پیاده‌سازی سیستم رتبه‌بندی از این صرافی ها حمایت می کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: مانعی برای عضویت ایران در گروه اقتصادی «بریکس» وجود نداشته و روند درخواست ایران مبنی بر عضویت در این گروه حرکت رو به جلویی دارد.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای نوزادان توسط والدین آنها قابل معامله است ولی قابلیت نقدشوندگی ندارد و تا 24 سالگی آنها مسدود خواهد ماند.

بررسی ها نشان می دهد که طی 4 ماهه نخست امسال دولت در مجموع 216 هزار و 299 میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 50 درصدی را نشان می دهد.

قیمت سکه نسبت به چهارشنبه هفته گذشته با تغییر چشمگیری مواجه نشده و در همان ابتدای کانال 28 میلیون تومان معامله می شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 30 هزار نفر در تعاونی‌های بخش صیادی و آبزی‌پروری کشور فعالیت دارند.

اصفهان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از رهاسازی بیش از 381 میلیون متر مکعب آب برای کشاورزان حوضه زاینده رود درسال آبی جاری تاکنون خبر داد.

وزارت جهاد کشاورزی توزیع و بهره‌برداری از آب برای تولید محصولات کشاورزی را بر عهده دارد و وزارت نیرو متولی تأمین و تحویل آب به صورت حجمی برای بخش کشاورزی کشور است.

صندوق بین‌المللی پول و آرژانتین به توافقی برای بازبینی وام‌های 7.5 میلیارد دلاری دست یافتند.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه خبر داد.