سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اهواز - سرپرست یگان حفاظت منابع آبزی شیلات استان خوزستان از توقیف 100 فروند شناور صیادی در طرح عملیاتی ضابط خبر داد.

شاخص کل با ریزش نزدیک به 2000 واحدی باز هم جایگاه 2 میلیون واحد را از دست داد.

به دلیل وقوع احتمالی بیماری های مشترک بین انسان و دام، جهت حفظ سلامت عزاداران و مصرف کنندگان و به منظور پیشگیری ازسرایت این بیماری ها بر لزوم پرهیز جدی از کشتار دام در سطح شهر تاکید شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بیش از 50 درصد ناوگان هوایی در کشور فرسوده است و ورود هواپیماهای جدید در کشور نقش موثری در کاهش تاخیرات و افزایش تعداد پروازها خواهد داشت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی، از بازگشت آرامش به بازار مسکن و کاهش تورم تقریبی 3/8 درصدی قیمت مسکن در روزهای پایانی تیرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته در شهر تهران خبر داد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از علاقمندی ایران برای تعمیق روابط در حوزه‌های آبیاری هوشمند، مدیریت بهینه آب، ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و مدیریت پایدار خاک با فائو خبر داد.

اطلاعات عملکردی اینفلوئنسرها در رسانه‌های کاربرمحور (مانند اینستاگرام و تلگرام) مربوط به سال 1401 برای تعیین مالیات جمع آوری شد و به زودی مورد بررسی قرار می گیرد.

رشت - مدیرکل شیلات گیلان از ایجاد دو بندر شیلاتی در استان خبر داد و گفت: طرح مگا پروژه بندر مزرعه در گیلان اجرا می‌شود.

تبریز - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در استان آذربایجان شرقی در 65 مرکز خرید گندم از مرز 100 هزار تن گذشت.

اصفهان - مدیرکل گمرکات استان اصفهان از رشد 49 درصدی صادرات استان طی چهار ماه ابتدای امسال خبرداد.‌

گرمسار - مدیر جهاد کشاورزی گرمسار سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان را 700 هکتار دانست و گفت: 20 هزار تن پنبه امسال از این اراضی برداشت خواهد شد.

برای تنظیم بازار کالاهای اساسی مانند مرغ، گوشت، روغن و... چند راه حل تجربه شده و تجربه نشده در میان کارشناسان کشور وجود دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: در حال حاضر 330 فروند هواپیمای ثبت شده داریم که عمر زمین‌گیری 139 فروند از دو سال گذشته است و 191 فروند هواپیمای فعال در این 330 فروند وجود دارد.

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد، ایران در خرداد ماه با حفظ جایگاه هفتم تولید فولاد در جهان، 3.2 میلیون تن تولید داشته است که نسبت به مدت مشابه پارسال 17.4 درصد رشد را نشان می دهد.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: فروش تمامی بلیت های چارتری در تمام مقصدهای کشور ممنوع و با کسانی که دچار تخلفی شوند پیگیری رسمی خواهد شد

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: 14 میلیون هکتار کانون بحران ریزگرد در کشور وجود دارد.