سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

جولایی بابیان اینکه طی 3روز گذشته از ابتدای مرداد روزانه حدود 311میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌های کشور تزریق شده است، اعلام کرد نیروگاه‌های متصل به شبکه گازهمچنان سوخت مایع استفاده نمی کنند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: به احتمال زیاد قیمت‌گذاری بلیت پروازهای اربعین تا 10 روز آینده مشخص و اعلام می‌شود.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: 20 هزار هکتار از دیمزارهای کشور در مناطق عشایری برای توسعه کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.

برنامه احداث نیروگاه های برق صنایع و معادن به بیش از 15 هزار و 400 مگاوات رسید.

براساس آخرین گزارش‌ها که به زودی منتشر می‌شود، میزان فرسایش خاک در ایران به 16.2 تن در سال رسیده در حالی که متوسط فرسایش خاک در آسیا 3.47 تن در هکتار است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برنامه وزیر جهاد کشاورزی بر مدیریت جامع آبخیزداری تاکید شده و دولت سیزدهم می‌تواند بسترساز این مدیریت باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی این وزارتخانه برای حل مشکلات مربوط به امور کارفرمایان و کارگران در دفاتر خدمات مسافرتی خبر داد.

هزینه‌های اولویت‌دار برای خانوارهای ایرانی در بخش خوراکی و غیرخوراکی که شامل گوشت، مسکن و سوخت می‌شود، در تیر ماه 1402 به ترتیب با تورم 82.3، 36 و 23.9 درصدی مواجه بوده‌اند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: 19 هزار پذیرفته شده مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده هرچه سریعتر در سامانه این ستاد ثبت‌نام کنند.

تجارت غیرنفتی ایران به کشور ارمنستان در بهار امسال به 101 میلیون و 747 هزار دلار رسید که در مقایسه با بهار سال قبل، با رشد 38.4 درصدی همراه بوده است.

قیمت سکه امامی با افزایش قیمت نسبت به دیروز به قیمت 27 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

رئیس کل بانک مرکزی در جلسه دوره ای هم اندیشی با اقتصادانان از استمرار روند کاهشی نرخ تورم در ماه جاری خبر داد و گفت: با نزولی شدن نرخ تورم و ثبات بازار ارز، شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت از رشد 24 درصدی صادرات ایران به عراق در 3 ماهه ابتدایی 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران گفت: در ایران ساختار شبکه اقتصاد از طرح توسعه صنعتی پیروی نکرده و این محصول 60 سال اقدامات و سرمایه‌گذاری‌ها و رفتارهای اقتصادی دولت‌های مختلف است.

فولادسازان بزرگ کشور در طوماری خطاب به دولت و مجلس درباره پیامدهای منفی افزایش دو برابری قیمت گاز صنعت فولاد از جمله توقف سرمایه‌گذاری‌ها در این صنعت و تحمیل خسارت 25 همتی هشدار دادند.

افزایش دما مصرف روزانه آب شهر تهران به رکورد بی سابقه سه میلیارد و 800 میلیون لیتر در شبانه‌روز رساند که گویای نقطه هشدار برای پایتخت نشینان است.