یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ایمن‌سازی کامل محور کرج - چالوس به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو فردا (24 خرداد) با اطلاع از زمان واگذاری خودرو می‌توانند 100 میلیون تومان مسدودی خود را برداشت کنند.

یک کارشناس انرژی گفت: در صورت هماهنگی مجلس با بخش انرژی کشور، می‌توان فاصله عمیق ایجاد شده میان هزینه تمام شده و هزینه مصرف انرژی را کاهش داد.

طبق مصوبه شورای رقابت قیمت 3 محصول ایران خودرو باید کاهش یابد اما در قیمت های جدید، نرخ این محصولات افزایش یافته که همین موضوع تبدیل به چالش و ابهامی جدید برای خریداران شده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از افزایش 20 هزار بشکه‌ای تولید نفت‌خام این شرکت در سکوی سروش خبر داد و گفت:7 چاه تولیدی میدان سروش وارد مدار شد.

مصرف سرانه هر فرد 37 تا 40 کیلوگرم برنج است که باتوجه به آمار جمعیت سالانه 3 میلیون و 200 هزار تن برنج نیاز بوده که باید یک میلیون تن برنج وارد شود.

ایران و ونزوئلا همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به سه کشور آمریکای جنوبی در زمینه توسعه میدان‌ها و پایانه‌های نفتی، احیای ظرفیت پالایشی و پتروشیمی چند قرارداد همکاری امضا کردند.

آمارها در بازار مسکن نشان می دهد که قیمت واحدهای مسکونی در هفته گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

رئیس اتاق تهران عوامل عدم دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله را تشریح کرد.

هفته اول تابستان به‌عنوان نماد آغاز فصل گرما به هفته «صرفه‌جویی در مصرف آب» نامگذاری شد که امسال این هفته نمادین به هفته آخر خردادماه یعنی 26 خردادماه تا یکم تیرماه تغییر یافته است.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری در مورد تعلیق سایت علی بابا گفت: این سایت به دلیل رعایت نکردن در بخش قیمت ها و تا اتمام راستی آزمایی تعلیق خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: خرید تضمینی گندم در استان تهران به 38 هزارتن رسید.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری 14 اقدام اساسی گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی را تشریح کرد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک نیمه سنگین در محور هراز خبر داد.

تفاهم نامه اجرای سند ملی آب کشور به منظور ایجاد وحدت رویه در بهره‌برداری از سامانه نیاز آب و توسعه آن در بخش کشاورزی منعقد شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: سکوهای خرید و فروش با تایید قوه قضاییه به زودی راه اندازی خواهد شد.